Iranian Agriculture News Agency

احمدزاده اعلام کرد:

وجود 241 رشته قنات در شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان با شاره به وجود 241 رشته قنات در این شهرستان اظهار داشت :مرمت و بازسازی قنوات شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات بحران سال ۱۴۰۰ در حال انجام است.

وجود 241 رشته قنات در شهرستان سامان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در راستای بازدید از قنوات شهرستان سامان گفت: با توجه به اینکه آب برای بهره برداران بخش کشاورزی از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است نمی‌توان از نقش قنات در این مهم چشم پوشی کرد.

وی اظهار کرد: مرمت و بازسازی قنوات شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات بحران سال ۱۴۰۰ در حال انجام می‌باشد که روند انجام کار توسط کارشناس سازمان مهندس میرزاخانی، معاون مدیریت مهندس طهماسبی، مشاور، پیمانکار پروژه، کارشناسان واحد آب و خاک و امور فنی مهندسی مدیریت و تعدادی از کشاورزان مورد بازدید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این سازه‌ها هر ساله اعتباراتی برای بازسازی و مرمت قنوات تخصیص داده می‌شود، تا ضمن احیا و سرپا ماندن این سازه‌ها هزینه کمتری نیز در این راستا به کشاورزان و بهره‌برداران تحمیل شود.

احمدزاده در پایان گفت: تعداد قنوات موجود در سطح شهرستان سامان ۲۴۱ رشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید