Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

تمامی مطالبات خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تمام بهای سیب صنعتی خریداری شده از باغداران آذربایجان غربی در مدت زمان کمتر از سه ماه از آغاز خرید تضمینی پرداخت شده است.

تمامی مطالبات خرید تضمینی سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اسماعیل قادری فر افزود: تعاون روستایی امسال بیش از  ۴۲ هزار تن سیب درجه ۳ یا همان سیب صنعتی باغدارن استان را خریداری کرده و ۴۹۰ میلیارد ریال از بهای آن پرداخت شده بود و مابقی نیز دیروز، سه شنبه به مبلغ  ۹۹ میلیارد ریال به حساب آنان واریز شد.

وی با اشاره به حمایت جدی دولت از کشاورزان و حذف واسطه ها از بازار سیب صنعتی بیان کرد: تا قبل از ورود دولت به خرید تضمینی قیمت سیب در بازار سه هزار ریال بود که در شورای قیمت گذاری به بیش از ۱۴ هزار ریال در راستای حمایت از کشاورزان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سیب درختی این استان یک برند ملی است، بیان کرد: لازم است تا با توجه به زیرساخت‌های مطلوب و گمرکات موجود در این منطقه روند صادرات محصولات و رفع موانع صادراتی پیگیری شود.

قادری فر اضافه کرد: از ۴۵۰ هزار تن سیب باقی مانده در سردخانه های آذربایجان غربی ۲۰۰ هزار تن سیب ممتاز بوده و قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را داراست .

وی ادامه داد: کشاورزان آذربایجان غربی بهترین محصول را تولید می کنند و باید این تولید کنندگان با حذف دلالان و واسطه ها و با عرضه مستقیم محصولات به مصرف کننده از سود حاصل از فروش محصول برخوردار شوند.

قادری فر گفت: با توجه به اینکه محصول کشاورزان این استان قابلیت صادرات و بازاررسانی مستقیم را داراست، مقرر شده بخشی از این صادرات به صورت هواپیمایی حمل شود و عرضه مستقیم در کلانشهرها نیز انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید