Iranian Agriculture News Agency

27 هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های دامپزشکی سیستان و بلوچستان انجام شده است

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: 27 هزار مورد انواع آزمایش از ابتدای سال جاری تاکنون در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان صورت گرفته است.

27 هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های دامپزشکی سیستان و بلوچستان انجام شده است

روح الله زینلی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راستای رصد و پایش و کنترل بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام در جمعیت دامی استان و همچنین کنترل کیفیت و سلامت فرآورده های خام دامی، آزمایش های لازم در آزمایشگاه‌های استان انجام می شود.

وی از جمله موثرترین راه‌ها برای کنترل و پیشگیری از وقوع و انتشار بیماری‌ها در جمعیت های دام، طیور و آبزیان وارداتی و صادراتی، زنبورعسل و مواد غذایی خام، تشخیص صحیح و به موقع بیماری دانست که لازمه این کار انجام نمونه برداری و آزمایشات مستمر و دقیق است.

مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت و انجام آزمایشات پاتولوژی و میکروب شناسی تشخیصی بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی در کمترین بازه زمانی افزود: سلامت و امنیت غذایی در جامعه بسیار حائز اهمیت است که این مهم نیازمند بازدید، نمونه برداری و انجام آزمایشات مربوطه برای تضمین سلامت محصولات و فرآورده های خامی دامی است تا مردم بتوانند با اطمینان خاطر این محصولات را مصرف کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید