Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

تاکنون ۷۲ درصد از طرح جهش تولید در دیمزارهای استان تحقق پیدا کرده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون ۷۲ درصد از طرح جهش تولید در دیمزارهای استان تحقق پیدا کرده است.

تاکنون ۷۲ درصد از طرح جهش تولید در دیمزارهای استان تحقق پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛"دکتر اسفندیار حسنی‌مقدم" در سیزدهمین *جلسه قرارگاه امنیت غذایی* سازمان که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق برنامه تحقق کشت گندم در استان  ۲۳۵ هزار هکتار گندم در مزارع استان کشت شده که از این میزان ۱۹۴ هزار هکتار دیم و ۴۱ هزار گندم آبی است.

 وی افزود: در حوزه کشاورزی قراردادی تاکنون ۱۹ هزار هکتار انجام شده که قرار داد ۳۵۰۰ هکتار آن منعقد شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در واقع تاکنون ده درصد از برنامه کشاورزی قراردادی تحقق پیدا کرده که ۲ هزار بهره‌بردار را شامل می‌شود.

 دکتر حسنی مقدم افزود: از ۳۵۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی ۴۵۰ هکتار تحت پوشش بیمه قرار گرفته، همچنین آموزش و کارگاههای آموزشی برای اجرای کشاورزی قراردادی برگزار شده است.

 وی به چالش اصلی کشاورزی قراردادی اشاره کرد و گفت:  ۷۰ درصد سطح زیر کشت استان لرستان در منطقه سرد قرار دارد که ابلاغ قرارداد بعد از کشت صورت گرفته است.

 ‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۷۰ هزار هکتار یعنی ۷۲ درصد برنامه تحقق پیدا کرده است.

 دکتر حسنی مقدم بیان کرد: در خصوص بیمه کلزا نیز باید لینک سامانه باز شود، از طرفی باید از ظرفیت سازمان نظام مهندسی در بحث نظارت استفاده شود.

 وی  در پایان صحبت‌های خود گفت: در خصوص مبارزه با علف‌های هرز و سایر بیماریها همچنین تامین کود مشکل خاصی نداریم، اما در زمینه تسهیلات سرمایه در گردش نیازمند همکاری بیشتر بانک کشاورزی هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید