Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان غربی:

مشکلات عشایر شهرستان سلماس بررسی شد

جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان سلماس با حضور مدیر کل امور عشایر استان، فرماندار‌ شهرستان ‌سلماس‌ و جمعی از سران ‌عشایر در محل فرمانداری سلماس برگزار شد.

مشکلات عشایر شهرستان سلماس بررسی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، در این جلسه علی ناجی مدیرکل امور عشایر استان با اشاره به پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر، اظهارکرد: کاهش نزولات جوی و به دنبال آن بروز پدیده خشکسالی در چند سال گذشته موجب شده عشایر شهرستان با مشکلات عدیده ای مواجه شوند. 

ناجی تصریح کرد: با برنامه ریزی مدون و کارشناسانه باید در جهت رفع مشکلات این قشر مولد و زحمتکش باشیم و تامین نهاده های دامی و آرد خام عشایر و بهبود کیفیت ارائه خدمات در قالب طرح حمایت از دام مولد با تخصیص نهاده مازاد می تواند مصداق تلاش در زمینه کاهش مشکلات این قشر زحمتکش باشد. 

فرماندار شهرستان سلماس نیز با تاکید بر لزوم تخصیص اعتبارات ارزش افزوده سهم عشایری ، افزود: تأمین آب شرب عشایر، کمک به تامین نهاده مورد نیاز دام آنان، بهسازی راه های عشایری و توسعه امور بیمه‌ای به منظور کاهش خسارت ناشی از بلایای طبیعی از مهمترین مواردی است که باید در دستور کار امور عشایر شهرستان و استان قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید