Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

۶۰ درصد میوه بازار شب عید کشور از آذربایجان غربی خریداری می شود

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ۶۰ درصد میوه شب عید و تنظیم بازار کشور به علت مرغوبیت محصول از استان آذربایجان غربی تامین می شود.

۶۰ درصد میوه بازار شب عید کشور از آذربایجان غربی خریداری می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اسماعیل قادری فر در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صادرات سیب درختی استان و تدوین راهکارهای لازم جهت تسریع در روند صادرات افزود: این اقدام در راستای ایجاد یک تحرک جدی و بالا در فروش و بازار رسانی سیب درختی آذربایجان غربی انجام می شود. 

وی با اشاره به اخبار برگشت محصولات کشاورزی صادراتی به کشور و تشریح اصل این موضوع ادامه داد: هیچ محصول صادراتی مشکل دار نیست. 

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: کل ظرفیت صنایع تبدیلی کشور در ۴۰ سال گذشته ثابت بوده و  ۷۰ هزار تن است در حالی که برآورد کل محصول پیش بینی شده و قابل جذب امسال در این استان ۴۵۰ هزار تن بوده که چندین برابر ظرفیت صنایع است. 

وی ادامه داد: نیازمند سرمایه گذاری های جدید در بخش صنایع تبدیلی هستیم و لازم است تا ظرفیتها و زیرساختهای شهرستانهای نقده و اشنویه برای ایجاد این صنایع تبدیلی بررسی شود. 

قادری فر ادامه داد: با گفت و گو های مکرر و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا از محل تبصره ۱۸ اقدامات تجهیز کامیونها به کانتینر های یخچالی جهت حمل میوه انجام شود و به زودی قرار دادهای این اقدام تنظیم و آماده می شود. 

وی افزود: برای حمل هوایی سیب درختی نیز اقدامات و گفتگوهایی انجام شده است و مجوز نیز اخذ شده و باید مسولان استانی برای آغاز این نوع صادرات همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید