Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان غربی:

خام فروشی محصول، عمده ترین مشکل بخش کشاورزی آذربایجان غربی است

استاندار آذربایجان غربی گفت: خام فروشی محصولات به ویژه در بخش کشاورزی از مهمترین مشکلات این استان به شمار می رود.

خام فروشی محصول، عمده ترین مشکل بخش کشاورزی آذربایجان غربی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمد صادق معتمدیان روز سه شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صادرات سیب درختی استان و تدوین راهکارهای لازم جهت تسریع در روند صادرات این محصول که با حضور مدیر عامل سازمان تعاون روستایی مرکزی ایران برگزار شد ، افزود: رفع این مشکل نیازمند برنامه علمی و مدونی است که دستگاه ها در آن مکلف به اجرای مفاد آن بوده و استانداری نیز باید در کنار نهادهای دیگر به نقش آفرینی بپردازد. 

وی با بیان اینکه استانداری باید هم افزایی و همگرایی لازم را بین دستگاه ها ایجاد کند، تصریح کرد: اولویت دولت سیزدهم در کشور روان سازی در مرزها و تقویت تعاملات و مراودات با کشورهای همسایه است که نیازمند یک عزم جهادی است تا مبادی مرزها بدون توقف و مشکل فعال باشد. 

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان با ۹ گمرک و پنج پایانه صادراتی دارای مزیت های مرزی بسیاری است، اظهار کرد: در زمینه کریدور های زمینی و هوایی نیز استان دارای مزیت های فراوانی است که باید میزان برخورداری شهروندان از این مزیت ها نمود عینی پیدا کند. 

معتمدیان با بیان اینکه ۴۰  هزار باغدار در این استان فعالیت اقتصادی دارند، افزود: لازم است تا مشکلات باغات سیب و ساماندهی این محصول استراتژیک در اسرع وقت مرتفع شود تا در آینده با مشکل مواجه نشد. 

وی با اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی در زمینه صادرات سیب و بازاریابی گفت: لازم است تا بستر را برای فعالیت این بخش و نیز ورود استارتاپ ها و کسب و کارهای نو فراهم کرد. 

معتمدیان از وزارتخانه های مختلف از جمله نیرو، صمت و راهداری خواست تا زیر ساخت های توسعه استان را با جدیت بیشتر مورد توجه قرار داده و در زمینه فراهم کردن بسترهای مناسب حمل و نقل محصولات نیز یک همت مضاعف داشته باشند. 

وی با اشاره به نیاز استان به ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون در بخش حمل و نقل به ویژه در بخش کشاورزی، گفت: تا زیرساخت های این حوزه توسعه نیابد دستیابی به پیشرفت و توسعه به کندی محقق خواهد شد. 

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: مدیریت در اطلاع رسانی و افکار عمومی در این زمینه نیز نیازمند کنترل است و نباید اجازه داد اذهان کشاورزان با مطالب و اطلاع رسانی های غلط مشوش شود. 

در ادامه این جلسه نمایندگان اتحادیه های کشاورزی، باغداران، سردخانه داران و صادر کنندگان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه رفع چالش ها پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید