Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی :

تعاون روستایی در پیشانی خدمت به کشاورزان و روستاییان قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعاون روستایی در پیشانی خدمت به کشاورزان و روستاییان قرار دارد

تعاون روستایی در پیشانی خدمت به کشاورزان و روستاییان قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست مدیریت سازمان تعاون روستایی استان که با حضور مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد، افزود: شبکه تعاونی روستایی در استمرار فعالیت های کشاورزی و تولیدی در روستاها و تقویت معیشت روستاییان نقش مهمی ایفا می کند و هم اکنون ۷۰ درصد فعالیت های کشاورزی در بستر شبکه تعاون روستایی انجام می گیرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: فعالیت تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی در پیشبرد اهداف اقتصادی و همچنین کمک به تامین امنیت غذایی در جامعه بسیار موثر است. 

کرامتی با بیان اینکه آذربایجان غربی سالانه با تولید ۶۰۸ میلیون تن محصولات کشاورزی ، یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، افزود: ارزش تولیدات سال زراعی گذشته، ۳۱ هزار میلیارد تومان برآورد می شود که نشان دهنده اهمیت و نقش مهم این بخش در اقتصاد استان است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۶ درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی است، گفت: این میزان در کشور ۱۸ درصد است که ضرورت حمایت از بخش کشاورزی در استان برای خودکفایی و رونق اقتصادی استان را دوچندان می کند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در بخش صنایع و خدمات نیز ۶۰ درصد اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید