Iranian Agriculture News Agency

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

ظرف دو سال گذشته کرمانشاه رتبه اول کشت قراردادی را در کشور داشته است

کشت قرار دادی، امنیت تولید را تضمین

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، گفت: طی دو سال گذشته کرمانشاه در قالب کشت قراردادی و خرید توافقی گندم دوروم رتبه اول کشور را از آن خود نموده است.

ظرف دو سال گذشته کرمانشاه رتبه اول کشت قراردادی را در کشور داشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، شهریار قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  در ابتدای گزارش ارائه شده خود در این جلسه افزود: طی سال زراعی ۹۹-۹۸ میزان کل خرید گندم توافقی دوروم در کشور ۸۰ هزار تن بوده است،و میزان خرید استان کرمانشاه بصورت توافقی ۳۸ هزار و ۹۴۰ تن یعنی ۴۹ درصد از آمار کشوری بوده است.

 شهریار قاسمی سطح قرار داد منعقد شده سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را در قالب کشت قراردادی ۳۲ هزار و ۷۳۸ هکتار، شامل ۲۹ هزار و ۷۰۰ هکتار قرارداد با شرکت های تولیدکننده ماکارونی و ۳ هزار و ۳۸ هکتار توسط مدیریت تعاون روستایی اعلام کرد و افزود : این میزان سطح قرار داد نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد رشد نشان می دهد.

قاسمی تعداد کشاورزان طرف قرار داد کشاورزی قراردادی استان را ۴ هزار و ۱۸۵ نفر اعلام کرد و گفت : تلاش داریم با بسیج امکانات سطح زیر کشت قراردادی استان را جهت حمایت از کشاورزان و افزایش بستر امنیت تولید ارتقاء دهیم و در این راستا الگوی کشت را نیز می توان برنامه ریزی کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید