Iranian Agriculture News Agency

14 میلیارد تسهیلات دامدار کارت به دامداران جویباری پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: تا 18 دی ماه امسال 14 میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت به دامداران جویباری پرداخت شد.

14 میلیارد تسهیلات دامدار کارت به دامداران جویباری پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا سعیدی گفت: در اجرای برنامه‌های حمایتی سازمان متبوع و کمک به دامداران و  برای رفع چالش نقدینگی و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز برای خریداری نهاده های دامی، طرح دامدار کارت طی چند روز گذشته در شهرستان جویبار آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار اظهار داشت: دامداران روستایی و عشایری که از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان به بانک معرفی شوند، می‌توانند متناسب با تعداد دام موجود خود از تسهیلات 10، 20 و حداکثر 50 میلیون تومانی بهره مند شوند.

وی نرخ کارمزد این تسهیلات را 11 درصد اعلام کرد و افزود: مدت بازپرداخت تسهیلات دامدار کارت حداکثر یک ساله تعیین شده و دامداران می‌توانند با کارت مورد نظر، نهاده‌های دامی مورد نیاز را از فروشگاه‌های مورد تایید سازمان جهادکشاورزی خریداری کنند.

سعیدی با بیان اینکه در طرح دامدار کارت برای هر راس دام سبک 300 هزار تومان و به ازای هر راس دام سنگین 700 هزار تومان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: تنها دام های پلاک‌کوبی و دارای اطلاعات ثبت شده در سامانه هویت‌گذاری مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی،  مشمول طرح هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه  اعتبار تخصیص یافته در خصوص تسهیلات دامدار کارت، برای هر  شهرستان در حوزه روستایی و عشایری مشخص شد، باید دامداران در این شهرستان  در سریعترین زمان طبق دستورالعمل ابلاغی با مراجعه به سامانه سیتا به آدرس cita.maj.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

سعیدی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده دامدار کارت برای 56 نفر از دامداران منطقه با 5 هزار و 305  راس دام، گفت: تا 18 دی ماه امسال 14 میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت به دامداران جویباری پرداخت شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید