Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی خبر داد :

اختصاص 110 میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مشاغل خانگی به این سازمان اختصاص یافت.

اختصاص 110 میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطاالله ابراهیمی با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی در ایجاد شغل و درآمد گفت: ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مشاغل خانگی به این سازمان اختصاص یافت؛ با استفاده از این تسهیلات ۳۰۰ شغل در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود.

وی گفت :در استان ما ۴ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی وجود دارد که در سامانه نظام مهندسی ثبت نام کرده اند و ۴ هزار نفر هم ثبت نام نکرده اند که اگر بتوانیم با ارائه این چنین تسهیلات، حمایتی از این قشر داشته باشیم کار بزرگی انجام خواهد شد.

ابراهیمی افزود :بحث دیجیتال مارکت نیز بسیار اهمیت دارد چرا که اگر محصول را تولید کنند و بازاری برای محصولاتشان نداشته باشند، شغل توسعه پیدا نمی‌کند بنا براین باید ابتدا بازار فروش را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد در بازارگاه نیز می‌توانیم شرایطی را برای فروش محصولات خانگی ایجاد کنیم که با این اقدام کمک فراوانی به این مشاغل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد :باید از ظرفیت‌های روستایی به نحو احسنت استفاده شود چرا که بسیاری از محصولات ما در روستا‌ها تولید می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطنشان کرد :روزانه به طور متوسط استان ما به ۳۳ تن تخم مرغ نیاز دارد که تنها حدود یک تن آن در روستا‌ها تولید می‌شود، زمانی بیشترین تولیدات بخش کشاورزی از روستا‌ها تامین می‌شد، ولی امروزه این فرآیند کمرنگ شده که باید توجه ویژه به این موضوع داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید