Iranian Agriculture News Agency

ضرورت توسعه گلخانه ها به اهمیت تامین امنیت غذایی

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: تغییرات اقلیمی، کمبود منابع آبی و اهمیت تامین امنیت غذایی، توسعه گلخانه ها را به یک ضرورت تبدیل کرده است که باید به جد پیگیر احداث گلخانه های جدید و توسعه آن باشیم.

ضرورت توسعه گلخانه ها به اهمیت تامین امنیت غذایی
 
به  گزارش  خبرنگار ایانا در استان کردستان بیست و یکمین جلسه ستاد امنیت غذایی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، معاون اعتبارات بانک کشاورزی استان، مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی و معاونین و مدیران ستادی در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.
 
سپری گفت: در استان کردستان 81 واحد گلخانه مشغول به فعالیت هستند که در سطح 33 هکتار با تولید بالغ بر 5  هزار تن انواع محصولات گلخانه ای را تولید می نمایند

وی به گلخانه های تولید گل و گیاه زینتی اشاره کرد و افزود:  بالغ بر  یک میلیون و سیصد هزار گل شاخه بریده در سال  در استان تولید می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به رعایت میزان کود و سم در محصولات کشاورزی و دقت گلخانه های استان در رعایت مقررات ارسالی از سوی سازمان اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید محصول سالم یکی از اولویتهای جهاد کشاورزیست و نیز  با توجه به صادرات محصولات مازاد بر نیاز استان ، واحدهای گلخانه موظف به راه اندازی واحدهای کیفیت شده اند که با نظارت واحد غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان  محصولات پایش و میزان کود و سم بکار رفته بررسی شود.
 
سپری اظهار داشت: خوشبختانه این روزها بحث امنیت غذایی و تاسیس قرارگاهی به همین نام در کشور اهمیت  موضوع را نشان می دهد و نیز با توجه به آنکه  هر کشوری جهت واردات محصولات کشاورزی استانداردهای تعریف شده خاص خود را دارد به همین دلیل لازم است دقت های لازمه در میزان استفاده از کود و آفت کشها صورت گیرد.

بررسی مشکلات گلخانه های در حال احداث و بازدید از آنهاو بررسی شرایط  اعطای تسهیلات از دیگر موارد مورد بحث در جلسه بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید