Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

۵۹۵ هزار رأس جمعیت دامی در میاندوآب پلاک کوبی شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: از آغاز اجرای طرح هویت‌گذاری دام ها تاکنون، ۵۹۵ هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان پلاک کوبی شده‌اند.

۵۹۵ هزار رأس جمعیت دامی در میاندوآب پلاک کوبی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،علی دیانتی در جلسه ساماندهی شرکت های توزیع کننده نهاده های دامی ، اظهار کرد: این تعداد شامل ۵۲۸ هزار رأس دام سبک و ۶۶ هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین است که پلاک کوبی و پس از آن در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده اند.

وی‌ همچنین با اشاره بر ضرورت بروزرسانی و ثبت به موقع مشخصات دام‌های پلاک کوبی شده در سامانه جامع هویت گذاری افزود: در این راستا تشدید نظارت‌ها، رصد و پایش مستمر توزیع نهاده‌های دامی و راستی آزمایی از تعاونی‌های توزیع کننده این نهاده‌ها بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۸۳ هزار رأس دام سنگین و ۵۸۰ هزار دام سبک، ۸۵ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت چهار هزار و ۹۱۸ رأس و تولید سالانه ۱۷۷ هزار تن فرآورده های دامی، یکی از قطب های مهم دامپروری استان محسوب می شود.

مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب بیان کرد: در راستای حمایت از دامداران، از آذر ماه سال گذشته تاکنون نزدیک به ۴۵ هزار تن انواع نهاده‌های دامی و کنسانتره در بین دامداران شهرستان توزیع شده است.

دیانتی اضافه کرد: توزیع نهاده‌های دامی براساس دستورالعمل ارسالی از وزارت جهاد کشاورزی و براساس پلاک کوبی دام انجام می‌گیرد.

وی افزود: همچنین توزیع نهاده‌های دامی براساس پهنه‌بندی در حوزه عمل مراکز جهاد کشاورزی و الزاما با صدور حواله توسط این مراکز انجام می‌گیرد و با توجه به آغاز فصل زمستان و آسیب پذیر بودن دامداران عشایری، اداره امور عشایر شهرستان باید در خصوص افزایش سهمیه نهاده‌های دامی برای این دامداران، پیگیری‌های لازم را  با اداره کل عشایر استان انجام دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید