Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین:

صدورگواهی محصول سالم گلخانه ای به تولید کننده زن سرمایه گذار

گواهی پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها و باقیمانده مجاز سموم در محصول توت فرنگی گلخانه ای در شهرستان نمین به خانم اکرم مددی از روستای نوجه ده اختصاص یافت.

صدورگواهی محصول سالم گلخانه ای به تولید کننده زن سرمایه گذار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، شهرام محسنی گفت: گواهی پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها و باقیمانده مجاز سموم در محصول توت فرنگی گلخانه ای در شهرستان نمین به خانم اکرم مددی از روستای نوجه ده اختصاص یافت.

شهرام محسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین با اشاره به اینکه طرح تولید محصول گواهی شده در یک سایت گلخانه ای در محصول سبزی و سیفی در دست اجرا است، اظهار کرد: تاکنون گواهی حد مجاز آلاینده‌ها (ICM) برای 2 محصول سیب زمینی و توت فرنگی صادر شده است. این مقام مسئول تصریح کرد: با فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در بین کشاورزان به منظور تولید محصول سالم و استاندارد، متقاضیان تولید محصول گواهی شده در شهرستان نمین رو به افزایش است.

 محسنی با بیان اینکه با صدور این مجوز‌ها سالانه بیش از 80 تن محصول سالم و با کیفیت از مزارع و گلخانه های این شهرستان تولید می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه ریزی و آموزش‌های لازم در خصوص فرآیند تولید محصول سالم به بهره برداران، در آینده‌ای نزدیک محصولات گواهی شده بیشتری را در سبد خرید خانواده‌ها شاهد باشیم .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین اضافه نومدند : پروانه ICM در محصولات کشاورزی، به زارعان و یا گلخانه دارانی تعلق می‌گیرد که با رعایت اصول مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زا، محصولات تولیدی آن‌ها پس از بررسی آزمایشگاهی بدون باقیمانده سموم سایر آلاینده‌ها باشد.و محصولات انها نیز از بازارپسندی خوبی برخوردار بوده و دارای ارزش مشتری  پسندی و متاضیان فراوان در بازارهای منطقه  .بخصوص ارزش فراوانی در صادرات خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید