Iranian Agriculture News Agency

صدقگو:

جایگاه ویژه کاروان راهیان نور در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

معاون فرهنگی اداره کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه راهیان نور فناوری جدید برای استفاده از گنجینه عظیم دفاع مقدس است گفت: خاستگاه فرهنگ جهادی، نهاد مقدس جهاد سازندگی و امروز در وزارت جهاد کشاورزی است.

جایگاه ویژه کاروان راهیان نور در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست قرارگاه راهیان نور که در سازمان برگزار شد گفت: استان خوزستان قرارگاه راهیان نور  و کربلای ایران است و ما به این میزبانی افتخار می کنیم.

وی افزود : افتخار می‌کنیم خدمتگزار کسانی هستیم که می خواهند بوی شهادت و انقلاب را هنوز از این استان استشمام کنند پس باید به شایستگی متواضع و مهمان نواز این عزیزان باشیم.

امیری زاده ادامه داد: مسئولیت امروز ما کمتر از دو فعالیت مهم و کم نظیر خدمت رسانی در مناطق محروم و پشتیبانی جنگ در زمان هشت سال دفاع مقدس نیست.

وی به لقب سنگرسازان بی سنگر جهادگران در جنگ تحمیلی اشاره و اضافه کرد: باید تلاش کرد نسل جدید از کارهای صورت گرفته الگوبرداری نمایند و از این جهت مسئولیت سنگینی بر عهده داریم. 

وی در ادامه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تفکر جهادی و بسیجی اشاره کرد.

در ادامه معاون فرهنگی اداره کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قرارگاه راهیان نور وزارت جهاد کشاورزی یکی از قرارگاه های چهار گانه ستاد مرکزی راهیان نور کشور و عضو شورای سیاست گذاری راهیان نور کشور می باشد گفت: از فروردین ۹۸ با شیوع ویروس کرونا امکان اعزام کاروان های راهیان نور وجود نداشت اما در طول این دو سال پیگیری ها ادامه داشت و هیچگاه این ستاد تعطیل نبوده است ‌‌فقط امکان میزبانی مردم به صورت دسته جمعی وجود نداشت.

صدقگو افزود: پس از این وقفه ناخواسته تصمیم بر این گرفته شد که با مسئولین استان خوزستان و استان هایی که دارای یادمان شهدا هستند از جمله خراسان شمالی و رضوی، مازندران و گیلان جلساتی جهت رفع نواقص و شناسایی نیازمندی ها برگزار شود.

وی تصریح کرد: تا پایان هفته از یادمان های شهدا بازدید و جهت تامین اعتبار و برطرف کردن مشکلات آنها تصمیم گیری خواهد شد.

صدقگو اظهار داشت: امسال با شور بیشتری شاهد حضور مردم بخصوص دانش آموزان و دانشجویان پس از ۲ سال خواهیم بود.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه راهیان نور فناوری جدید برای استفاده از گنجینه عظیم دفاع مقدس است اشاره و اضافه کرد : این سخنان نشان دهنده جایگاه ویژه راهیان نور در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است که بخشی از فرهنگ جهادی است که خاستگاهش را نهاد مقدس جهاد سازندگی و امروز در وزارت جهاد کشاورزی می دانیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید