Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

باید از امنیت غذایی به اقتدار غذایی برسیم

تصمیم گیری در وزارت جهاد کشاورزی با نظرخواهی تعاونی ها خواهد بود

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش و جایگاه تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی گفت: در وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گیری ها با نظرخواهی و مشورت با تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی محقق خواهد شد.

باید از امنیت غذایی به اقتدار غذایی برسیم

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، قرارگاه امنیت غذایی موضوع مهمی است که این روزها از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح است و به همین منظور تاکید فراوانی بر پایش و رصد بازار در استان‌ها شده تا نگرانی بابت افزایش قیمت ها، کمبود اقلام اساسی و نظارت و بازرسی بازار کمرنگ شود.

استان مازندران یکی از استان‌هایی است که محور تولید محصولات کشاورزی بویژه کالاهایی اساسی است که حول محور این قرارگاه می‌چرخد.

به همین منظور هوشنگ محمدی نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی در اجرای طرح اصلاح و کارآمدسازی نظام یارانه‌ای بخش کشاورزی مازندران، در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان حضور پیدا کرد که این نشست با حضور مسؤولین بخش کشاورزی مازندران و اتحادیه‌ها و تشکل‌ها در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در این جمع با بیان اینکه 130 میلیون تن تولیدات کشاورزی در کشور داریم که همگی نتیجه تلاش و زحمت تولیدکنندگان کشاورزی در سراسر کشور است، گفت: قرارگاه امنیت غذایی برای رسیدن به "اقتدار غذایی و اقتدار ملی" در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: تولیدات بخش کشاورزی مازندران برای کشور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و عموما محصولات استراتژیک در این استان رتبه های اول را دارد.

محمدی با اشاره به نقش و جایگاه تشکل ها و تعاونی های بخش کشاورزی گفت: در وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گیری ها با نظرخواهی و مشورت با تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی محقق خواهد شد.

نماینده ویژه وزیر جهاد کشاورزی در اجرای طرح اصلاح و کارآمد سازی نظام یارانه‌های بخش کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: مدل‌های مختلف تامین نقدینگی برای کشاورزان پیش بینی شده است که از جمله آن می توان به "دامدار کارت" و استفاده از ظرفیت صندوق توسعه بخش کشاورزی استان ها اشاره کرد.

وی با تقدیر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی استان مازندران که تامین کننده بخشی از نیاز تهران هم هستند، افزود: مازاد تولید مرغ، تخم مرغ، گوشت و شیر این استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان تعاونی روستایی و سایر بخش های خصوصی خریداری و ذخیره سازی خواهد شد.

محمدی در سفر به استان مازندران از مراکز خرید، ذخیره سازی، سردخانه ها، انبارها و کشتارگاه های طیور این استان بازدید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید