Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی پیشرفته یکی از مؤلفه‌های توسعه استان

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس پیش از ظهر امروز (شنبه 11 دی) در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: خشکسالی امان کشاورزان را بریده ولی حمایت‌ها از این قشر کافی و در حجم آسیب‌ها نبوده است.

کشاورزی پیشرفته یکی از مؤلفه‌های توسعه استان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مصطفی نخعی اظهارکرد: چند سال گذشته یکی از سخت دوران‌ها از نظر اقتصادی بود که بخش کشاورزی را نیز تحت تأثیر قرار داد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: از اواخر سال ۹۶ با افت شدید ارزش پول ملی، تحریم‌های گسترده و خسکسالی، کاهش تقاضا برای خرید محصولات استراتژیک استان به واسطه کرونا رو به رو بوده‌ایم که بی شک فعالان بخش کشاورزی با اثرات آن اگاه هستند.

نخعی با اشاره به اینکه کشاورزی پیشرفته یکی از مؤلفه‌های توسعه است، ادامه‌داد: این نکته در خراسان‌جنوبی به واسطه گره خوردن اشتغال بسیاری از مردم با کشاورزی و ظرفیت‌های این حوزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه‌داد: خشکسالی امان کشاورزان را بریده ولی حمایت های ما از این قشر کافی و در حجم آسیب ها نبوده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با تأکید بر اینکه باید از نگاه بخشی خارج شویم، گفت: متأسفانه در گیر و دار همه این آسیب‌ها و فشارها می‌خواستیم به طور طبیعی و در همان روال بروکراسی‌های اداری مشکل را حل کنیم که موفقیت آمیز نبود.

نخعی با بیان اینکه کمبود آب یکی از بزرگترین مشکلات ما در خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: ۹۰ درصد آب خراسان‌جنوبی در بخش کشاورزی هزینه می‌شود ولی آیا آورده بخش کشاورزی ما متناسب با این حجم از مصرف آب است یا خیر؟

وی با اشاره به مشکلات خام فروشی گفت: شایسته نیست کشاورز ما برای فروش محصول زرشک خود به تعاون روستایی التماس کند بلکه کشاورزی صنعتی ما باید اینقدر پیشرفت کند که دغدغه این مسائل را نداشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید