Iranian Agriculture News Agency

اختصاص دامدار کارت با تسهیلاتی به مبلغ ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومانی به دامداران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های دامداران برای تامین علوفه تامین نقدینگی آن است، برای این منظور «دامدار کارت» تعبیه شده است.

اختصاص دامدار کارت با تسهیلاتی به مبلغ  ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومانی به دامداران

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: بخشی از حمایت وزارت جهاد کشاورزی در قالب «دامدار کارت» است که از طریق بانک کشاورزی تسهیلات در گردش به دامداران ارائه می شود و در راستای این خدمت «دامدار کارت» در اختیار دامداران قرار داده می شود و «دامدار کارت» از این پس به عنوان بستری برای ارائه تسهیلات در گردش به دامداران روستایی و عشایری استفاده خواهد شد و براساس اقدام وزارت جهاد کشاورزی جامعه دامداران می‌توانند متناسب با نوع دام خود کارت‌های تسهیلات با مبلغ  ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

در این طرح دامدارانی که  توسط مدیریت  های جهاد کشاوری شهرستان ها شناسایی شده اند و کددار هستند و از طریق این سازمان  به بانک کشاورزی معرفی، تا «دامدار کارت» را تهیه کنند.

وی گفت: هدف از معرفی این کارت این است که در این مقطع از سال به نقدینگی دامداران کمک کنیم تا بتوانند برای دام داشتی علوفه تهیه کنند.

وی افزود: بانک کشاورزی با همکاری بانک مرکزی توانسته اعتباری را برای کمک به نقدینگی دامداران در نظر بگیرد و این اعتبار با نرخ ترجیحی ۱۲ درصد در قالب کارت خرید نهاده دامی در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت که برای تهیه علوفه، ذرت، کنجاله و جو تعبیه شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته با «کشاورز کارت»  تسهیلاتی با نرخ ترجیحی در اختیار کشاورزان و زارعین قرار گرفت و امسال این طرح به دامداران اختصاص یافته است و اعتبار آن با دستور وزیر جهاد کشاورزی قابل افزایش است.

وی افزود: در این طرح، بانک کشاورزی یک کارت برای خدمات به دامداران و عشایر با قابلیت تکرار، ارائه می کند که این طرح ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید