Iranian Agriculture News Agency

تاکید بر انحصار شکنی حوزه چغندر در کشور/ ضرورت احداث کارخانه قند در لرستان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید تلاش کنیم انحصاری که در حوزه چغندر در کشور وجود دارد شکسته شود.

تاکید بر انحصار شکنی حوزه چغندر در کشور/ ضرورت احداث کارخانه قند در لرستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به بروجرد با اشاره به اینکه در این دیدار مشکل کشاورزان چغندرکار بروجرد بررسی شد،اظهار کرد: چغندرکاران در رابطه با عیار و افت چغندر اختلاف نظر داشتند که نماینده شهرستان، نماینده کشاورزان و نماینده ما در جهاد کشاورزی در این زمینه پیشنهاداتی را مطرح کردند.

 وی افزود: نکته دوم اینکه پیگیر احداث کارخانه قند دیگری در استان به ویژه بروجرد هستیم تا رقابت بهتری صورت بگیرد.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در این دیدار کشاورزان مشکلاتی مانند گازوییل، تسهیلات، کود، سم و بذر آب و موارد دیگر را مطرح که امیدواریم بتوانیم این موضوعات را جمع بندی و  در سال آینده یا سفر بعدی پیشرفتهایی حاصل شود.

 نماینده مردم بروجرد و اشترینان نیز در این دیدار گفت: فرصتی دست داد و  چغندر کاران مشکلات خود  را مطرح کردند،  بررسی‌هایی هم صورت گرفت.

 عباس گودرزی خاطر نشان کرد:  باید تلاش کنیم انحصاری که در حوزه چغندر در کشور وجود دارد شکسته شود.

وی بیان کرد: با اینکه سیلاخور در حوزه چغندر یک قطب محسوب می‌شود اما کشاورزان ناچار هستند محصولات خود را به اصفهان و خوزستان بفرستند، زیرا با کمبود صنایع تبدیلی مواجه هستیم.

 در جلسه بررسی مشکلات و چالشهای چغندرکاران استان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی،  مدیر آب و خاک، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های بروجرد،دورود و ازنا حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید