Iranian Agriculture News Agency

کشت 2400 هکتاری سبزی در شالیزارهای بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از کشت سبزیجات برگی و ریشه ای پاییزه بعد از برداشت برنج در دو هزار و 400 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

کشت 2400 هکتاری سبزی در شالیزارهای بابل

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، محسن علی گل زاده گفت: پرورش سبزیجات تازه و سالم و خوش طعم در طول فصل های سرد هم امکان پذیر است و تنها کافی است سبزیجات مناسب فصل را کاشت تا با مشکلی مواجه نشویم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل اظهار کرد: تاکنون دو هزار و 400 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان بعد از برداشت برنج زیر کشت سبزیجات برگی و ریشه ای رفته است.

وی با اشاره به اینکه دراین راستا کلاس های آموزشی و سایت الگویی سبزیجات در طرح سلامت و تغذیه سالم ویژه زنان روستایی در روستاهای تحت پوشش مراکز 9 گانه این شهرستان برگزار شد، افزود: بهره برداران با اصول مدیریت تغذیه، اولویت استفاده از کود دامی در باغچه های خانگی و کودهای پایه اوره، فسفات آمونیوم و پتاس در اراضی متراژ بزرگتر، تاکید بر استفاده از گوگرد درکود پایه برای حاصلخیزی و کنترل آفات و بیماری ها، مبارزه با لارو برگخوار در سبزیجات با استفاده از سموم بیولوژیک، دستورالعمل تهیه سموم بیولوژیک در خانه آشنا شدند.

علی گل زاده ادامه داد: برای ارتقاء عملکرد سبزیجات در واحد سطح و افزایش کیفیت محصولات تولیدی ،کارشناسان این مدیریت ضمن اطلاع رسانی بر کاشت و پرورش انواع سبزیجات مناسب برای کاشت در پاییز و زمستان بر مراحل کاشت و داشت نظارت مستمر خواهند داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید