Iranian Agriculture News Agency

کریمی خبر داد:

جوجه ریزی در ۲۲ واحد مرغداری گوشتی راکد در مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از جوجه ریزی در ۲۲ واحد مرغداری گوشتی راکد مراغه خبر داد

جوجه ریزی در ۲۲ واحد مرغداری گوشتی راکد در مراغه

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۲۲ واحد مرغداری گوشتی راکد این شهرستان با جوجه ریزی به چرخه تولید بازگشت گفت: فعالیت این واحد‌ها در قالب تولید قراردادی پس از ۳ سال توقف از یک ماه پیش آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه با راه اندازی این مرغداریها به ظرفیت ۲۵۳ هزار قطعه، تولید گوشت مرغ در مراغه هر دوره ۸۰۰ تن افزایش می‌یابد و نهاده مورد نیاز این واحد به صورت قراردادی و از طریق مباشر تامین و در اختیار واحد‌های مرغداری قرار می‌گیرد افزود: تامین گوشت سفید مورد نیاز استان و شهرستان و ایجاد اشتغال از اهداف راه اندازی این واحد‌ها است و  با راه اندازی دوباره واحد‌های جدید برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: یک سال پیش نیز در قالب ساماندهی مرغداریها ۱۰ واحد مرغداری گوشتی و تخمی با ظرفیت ۱۵۰ هزار قطعه با اخد مجوز به چرخه تولید بازگشته اند.

 کریمی اصل با اشاره به اینکه با اجرای طرح بازارگاه نیمی از واحد‌های مرغداری گوشتی مراغه حدود ۷۰ مورد از چرخه تولید خارج شده بودند گفت: سالانه در مراغه ۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید می‌شود که با راه اندازی این واحد تولید تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان مراغه با ۱۶۴ واحد مرغداری گوشتی و تخمی از قطبهای تولید گوشت و تخم مرغ در آذربایجان شرقی است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید