Iranian Agriculture News Agency

انجام شود؛

کاشت محصولات مطابق با اقلیم حوضه دریاچه ارومیه

محقق بخش کشاورزی با بیان اینکه باید محصولاتی مطابق با اقلیم این حوضه کاشته شود، گفت: توجه به ارتفاع منطقه، وضعیت تالاب‌ها، درجه حرارات، میزان بارندگی، پوشش گیاهی و ... در انتخاب نوع محصول کشت شده در حوضه دریاچه ارومیه ضروری است.

کاشت محصولات مطابق با اقلیم حوضه دریاچه ارومیه

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر عبدی قاضی جهانی محقق بخش کشاورزی  در جمع تعدادی از کشاورزان شهرستانهای حوضه آبریز دریاچه‌ ارومیه (ملکان، عجبشیر، اسکو و آذرشهر) افزود: بایستی گیاهان، درختان و درختچه‌ها، بوته‌ها و گیاهان بومی که با شرایط منطقه از بعد آب، خاک و آب و هوا سازگاری دارند را شناسایی کرد و به داشتن صرفه اقتصادی و ارزآور بودن، مقاومت به خشکی و نیاز آبی کم آنها دقت کافی داشت.

وی در خصوص ویژگیهای گیاهان بومی منطقه که مقاوم به خشکی هستند، ادامه داد: این گیاهان دارای ریشه سطحی، کم عمق یا افشان، برگهای کوچک، کم رنگ، دارای کرک، براق، ساقه‌ای خاردار (خار همان برگ تغییرشکل یافته در اثر خشکسالی برای کاهش مصرف آب)، مقاوم به شرایط آب و هوایی و خاک و شوری و آهک هستند.

 عبدی با اشاره به گیاهان بوته‌ای مقاوم به خشکی که بومی منطقه هستند، گفت: درختان و درختچه‌هایی چون سنجد، گلابی وحشی، زالزالک، عناب، بنه، زرشک سیاه بی دانه، گل محمدی، نسترن، توت، انواع بادام معمولی و وحشی، میوه‌های خشکباری آلبالو و ... نیز جزو گیاهان بومی بوده و در حوضه دریاچه ارومیه می‌توان کشت کرد.

 

 

حجم ویدیو: 6.79M | مدت زمان ویدیو: 00:00:17
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید