Iranian Agriculture News Agency

کشت شتوی پروژه ملی ایران سیمیت داراب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب گفت: پلت فرم آموزشی ترویجی ایران سیمیت داراب در سال جاری با کشت گندم در 6 سناریو تناوبی، هشت لاین گندم امید بخش و 9 رقم گندم در قالب PVS وارد سال چهارم کشت خود شد.

کشت شتوی پروژه ملی ایران سیمیت داراب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حبیب اله فتحی با اشاره به اینکه طرح مذکور در سطح پنج هکتار اجرا شده است، ابراز کرد: هدف از اجرای این پلت فرم ترویجی آموزشی افزایش ماده آلی خاک و افزایش حداقل 30 درصدی عملکرد گندم در نظام های گندم بنیان است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: در این پروژه ملی سناریوهای تناوبی PNT، PVC، ارزیابی لاین های امید بخش و مدیریت علف کش ها و بیماری ها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

فتحی خاطر نشان کرد: این پروژه در همان سال اول اجرا به اهداف مورد نظر دست یافت و در سال زراعی 98 - 97 و  99 – 98 از سوی وزارت خانه جهاد کشاورزی به عنوان پروژه برتر ملی معرفی شد است.

به گفته وی؛ نتایج درخشان پلت فرم گندم بنیان  باعث استقبال کشاورزان شهرستان داراب از این نوع کشت شده و سال جاری سه هزار هکتار از اراضی این شهرستان در فاز سوم گندم بنیان "طرح توسعه"  به این روش کشت شده است.

وی با اشاره به اینکه ناظر تحقیقاتی این پروژه منوچهردستفال محقق ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داراب است، افزود: پروژه ملی ایران سیمیت داراب در اراضی شرکت فجر سبز خاورمیانه "پنبه کاران داراب" و با همکاری کارشناسان فنی این شرکت در روستای ماریان در حال اجرا می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید