Iranian Agriculture News Agency

برداشت پنبه در سطح ۲۰۴ هکتار از مزارع شهرستان آرادان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آرادان گفت: کشاورزان منطقه ۲۰۴ هکتار از اراضی خود را به کشت پنبه اختصاص دادند.

برداشت پنبه در سطح ۲۰۴ هکتار از مزارع شهرستان آرادان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مجید نادری فر سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آرادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به عملکرد حدود ۲/۸ تن در هکتار ۵۷۱ تن طلای سفید در این شهرستان تولید شود.

وی به ارقام کشت شده پنبه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ارقام کشت شده شامل ورامین، خرداد، ساجدی، خورشید و ارقام وارداتی مای و ماکسا است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آرادان اضافه کرد: کشت پنبه در این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت تا اوایل خردادماه آغاز و از اواخر مهرماه تا پایان آذر برداشت می‌شود.

نادری فر گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته سطح زیرکشت این محصول کاهش یافته که مهم‌ترین دلیل آن قیمت خرید در سال گذشته، کاهش نزولات آسمانی، کمبود آب در سال جاری و استقبال کشاورزان از کشت محصولات علوفه‌ای بوده است.

وی گفت: در عین حال خوشبختانه محصول پنبه امسال در مقایسه با سال گذشته با توجه به عمل کردن به توصیه کارشناسی با افزایش عملکرد در واحد سطح روبرو شده و علاوه بر این محصول امسال با داشتن کیفیت بالاتر بازارپسند تر است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آرادان تصریح کرد: همچنین به دلیل وضعیت خرید رضایت‌بخش این محصول و با توجه به توجیه اقتصادی مناسب آن در سال جاری پیش‌بینی افزایش سطح زیر کشت پنبه در سال آینده محتمل خواهد بود.

نادری فر گفت: برداشت وش پنبه در این شهرستان به‌صورت دستی انجام می‌شود و کمبود نیروی انسانی در این زمان باعث طولانی شدن مدت برداشت و افزایش هزینه‌های تولید می‌شود.

وی افزود: نبود دستگاه برداشت از جمله مشکلاتی است که انتظار می‌رود با توسعه کشت استفاده از تسهیلات کم‌بهره تأمین ادوات مکانیزه برداشت رفع شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید