Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی کشتار ۲۱ هزار راس دام پرواری روستایی در خراسان شمالی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی خرید و کشتار ۲۱ هزار راس دام پرواری روستایی در این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

پیش بینی کشتار ۲۱ هزار راس دام پرواری روستایی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محمد محمدزاده  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این سازمان برای حمایت از دامداران استان و جلوگیری از کاهش قیمت دام اقدام به خرید دام های پرواری نر روستایی کرده است، گفت: خرید دام های پرواری نر در یکی دو هفته گذشته آغاز و امر کشتار آن نیز از ابتدای هفته شروع شده است.

وی افزود: از زمان شروع طرح تاکنون سه هزار و ۵۰۰ راس بره نر پرواری روستایی کشتار شده است.

محمدزاده ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۲۰ هزار راس بره نر روستایی خریداری شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن خرید گوساله نر پرواری نیز در دستور کار قرار گرفته که پیش بینی می شود تا زمان مذکور ۱۰۰۰ راس دام خریداری شود.

وی ادامه داد: هرکیلوگرم بره نر زنده با قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری می شود که ۵۳ هزار تومان به صورت نقد پرداخت و به ازای ۹ هزار تومان نیز ۱.۷ کیلوگرم جو در اختیار دامدار قرار داده می شود.

وی افزود: هرکیلوگرم گوساله نر زنده نیز با قیمت ۵۹ هزار تومان خریداری می شود که ۵۰ هزار تومان به صورت نقد پرداخت و به ازای ۹ هزار تومان نیز ۱.۷ کیلوگرم جو در اختیار دامدار قرار داده می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکیدکرد: در حال حاضر قیمت دام زنده در بازار ازاد کمتر از نرخ خریدی است که توسط جهاد کشاورزی انجام می شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید