Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

خواست جدی مردم از بخش کشاورزی امنیت سفره هایشان است

جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با حضور رییس سازمان ، مدیرکل دامپزشکی، رییس سازمان تعاون روستایی، جمعی از مدیران سازمانی و تشکل های بخش دام روز جمعه در سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

خواست جدی مردم از بخش کشاورزی امنیت سفره هایشان است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، در این جلسه رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی عنوان نمود: تولیدکنندگان کالا و خدمات باید باورداشته باشند که خدمتگزاران در جهادکشاورزی و ادارات زیرمجموعه در کنارشان هستند و تولیدکننده تنها نیست. محمدرضا اورانی با تاکید بر پررنگ تر شدن قرارگاه امنیت غذایی در شهرستان ها بیان نمود قرارگاه امنیت غذایی می بایست به کانون تصمیم گیری روزانه رصد و پایش محصولات کشاورزی تبدیل شود .

درادامه محمدرضا اورانی به هوشمندسازی و سازوکارها و حمایت از پروتکل های توزیع اینترنتی اقلام تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: اپلیکیشن بازرگام اکنون در 15 مرکز استان دایرشده است و به مرور به کلیه مراکز استانها و شهرستان ها تسری پیدا خواهد کرد این امر خود سبب کاهش واسطه گری و دلالی در بازار محصولات کشاورزی خواهد شد. در همین راستا با راه اندازی رصدخانه کشاورزی توسط وزیرمحترم جهادکشاورزی باید تلاش کنیم قیمت گذاری عادلانه برسرسفره مردم انجام پذیرد و اجازه ندهیم در بازار به بهانه اینکه به کالا یارانه تعلق نگرفته است قیمت گذاری آن سلیقه ای باشد، قیمت گذاری ها باید در ستاد تنظیم بازار صورت پذیردقیمت گذاری باید کف و سقف داشته باشد و توجه داشته باشیم خواست جدی مردم از ما امنیت سفره هایشان است.

اگر در بازار یک شهر قیمت از یک مغازه به مغازه ای دیگر تغییر داشته باشد باید به مدیریت خود شک کنیم که حضورمان ضعیف است بایددر نظارت و بازرسی از ظرفیت خود مردم ، اصناف ،اتحادیه ها و تشکل ها و بسیج استفاده ی حداکثری کنیم چون رویکرد دولتی در نظارت و بازرسی به تنهایی کارساز نخواهد بود.

اورانی ادامه داد : در طی یک سال و نیم گذشته هر جلسه ای با تشکل ها و تولیدکنندگان خبره داشته‌ایم همه به اتفاق معتقد بودند باید ارز ۴۲۰۰ تومانی برداشته شود چرا که کمترین سهم از این ارز تخصیص یافته دولتی مربوط به بخش تولید است یعنی بالغ بر ۸۰ درصد این مبلغ مابه تفاوت، در حلقه های حاشیه ها تزریق می شود متوجه خواهیم شد که ارز ۴۲۰۰ نه تنها نتوانسته است از سبد هزینه خانوار در مقابل تغییرات قیمت دلار محافظت کند  بلکه باعث رشد غیر واقعی تقاضای واردات بر اثر عدم تخصیص مناسب ارز دولتی  هم شده است. لذا دولت سیزدهم تصمیم دارد در زمینه اصلاح این ساز و کار اقدام کند که در این صورت  ۷۰ درصد ما به تفاوت به سمت جامعه هدف ( اقشار کمدرآمد ) خواهد رفت وی خاطرنشان کرد : قیمت ها باید به صورت هفتگی رصد و پایش شود

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: خرید مازاد دام توسط پشتیبانی امور دام انجام میشود و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت . جهاد کشاورزی باید این مرحله را بدون عیب و نقص انجام دهد. هم و غم مدیران باید این باشد که تولیدکننده با آرامش تولید خود را بدون دغدغه انجام دهد،  بهره برداران واحدهای دامی باید بدانند جهاد کشاورزی حامی آنهاست .

اورانی در خاتمه افزود: سازمان جهادکشاورزی در راستای وظیفه مندی نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی با تمام وجود حامی و محافظ منافع تولیدکنندگان و مردم شریف استان خراسان رضوی خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید