Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر اعلام کرد؛

صادرات 2600 تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور/ افزایش 36 درصدی

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صدور گواهی بهداشتی صادرات 2 هزار و 668 تن کیوی و 47 هزار و 292 اصله گل و گیاه زینتی از این شهرستان به خارج از کشور در آذرماه امسال خبر داد.

صادرات 2600 تنی کیوی از نوشهر به خارج از کشور/ افزایش 36 درصدی

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، جواد محمودی مدیر جهاد کشاورزی نوشهر با اشاره به اهمیت واحد قرنطینه مستقر در بندر نوشهر، گفت: قرنطینه تضمین سلامت جامعه گیاهی و جانوری، اقلیم منطقه و امنیت غذایی کشور را به دنبال خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر افزود: آذرماه امسال توسط کارشناس قرنطینه گیاهی این مدیریت پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی، 47 هزار و 292 اصله گل و گیاه زینتی و 2 هزار و 668 تن کیوی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

محمودی تصریح کرد: در بخش واردات نیز پس از تست آزمایشگاهی، مجوز تخلیه 10 هزار و 843 تن جو دامی، 37 هزار و 451 تن ذرت دامی و 7 هزار و 503 مترمکعب چوب نراد صادر و از این بندر ترخیص شد.

وی با بیان اینکه گل و گیاه صادر شده یاس هلندی، درختچه های سوزنی، شمشاد رسمی، افرای سرخ، کامیلیا، سیکاس، پالم کاج سیاه و زرشک زینتی بود که به کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان، قزاقستان، ارمنستان و گرجستان صادر شد، افزود: کیوی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، امارات و هندوستان صادر شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر اظهار داشت: صادرات کیوی و گل و گیاه از این شهرستان به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه آذرماه سال قبل 36 درصد افزایش داشت. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید