Iranian Agriculture News Agency

حمایت از تولیدکنندگان فلفل دلمه ای با استمهال وام ها

به گلخانه داران متضرر از توقف صدور فلفل، برای بازپرداخت وام هایشان مهلت داده می‌شود.

حمایت از تولیدکنندگان فلفل دلمه ای با استمهال وام ها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، احمدرضا رئیس زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برای کاهش زیان وارد شده به تولیدکنندگان فلفل دلمه‌ای به دنبال این هستیم که برای بازپرداخت وام هایشان به آن‌ها مهلت بدهیم و از قطع گاز و برق گلخانه‌ها جلو گیری کنیم.

وی گفت: نرخ هر کیلوگرم فلفل دلمه‌ای در بازار داخلی بین ۱۲ تا ۱۸ تومان است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اگر صادرات محصولات لوکس مثل گل، گیاهان زینتی، گوجه فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای به هر دلیلی متوقف و عرضه آن بیش از تقاضا شود قیمت آن ارزان می‌شود.

رئیس زاده گفت: در این مواقع دولت به صورت ویژه برای خرید تضمینی یا اعطای یارانه به کشاورزان ورود پیدا نمی‌کند، اما پیگیر رفع مشکل در حوزه بازرگانی است.

وی گفت: اقدامات حمایتی را دولت انجام می‌دهد، ولی در موضوع خرید فلفل دلمه‌ای به دلیل اینکه جزو محصولات اساسی به شمار نمی‌آید، اقدامات حمایتی معمول پیش بینی نشده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: البته دولت پیگیری می‌کند با رایزنی‌های دیپلماسی از طریق وزارت خارجه، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان توسعه تجارت مشکل را رفع کند تا صادرات از سر گرفته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید