Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی :

صدور 98 برگ سند تک برگی مالکیت اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : 98 برگ سند تک برگی مالکیت اراضی کشاورزی در راستای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی به مساحت 130 هکتار در استان صادر شده است.

صدور 98 برگ سند تک برگی مالکیت اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی افزود:  152 هزار هکتار اراضی کشاورزی نیز که دارای رفع تداخل و کاداستر شده بودند ، طی صورتجلسه ای برابر تفاهم نامه با سازمان ثبت اسناد به شرکت مشاور طرف قرار داد جهت صدور اسناد تحویل داده شده است .

کرامتی با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت کشاورزی با هماهنگی های صورت گرفته با ثبت اسناد و املاک  انجام می گیرد، تصریح کرد: همچنین 50 هزار هکتار تا پایان سال جاری نیز در شرف تحویل به شرکت مشاور طرف قرار داد جهت صدور اسناد مالکیت است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در راستای تسهیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی تفاهم نامه ای فیمابین وزارت کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و ‌املاک کشور در مورخه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ منعقد گردیده که در این راستا نیز اشخاص متقاضی به ادارات ثبت اسناد شهرستانها در حال معرفی هستند .

وی اجرای پرشتاب این طرح را مستلزم حمایت‌ دستگاه های اجرایی ذیربط عنوان کرد و گفت : اجرای طرح کاداستر (شناسنامه دار کردن زمین‌های کشاورزی) موجب ایجاد ارزش افزوده و کاهش اختلافات ملکی می شود و این امر خود نیز کمکی در راستای  کنترل و کاهش مصرف آب بخش کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

وی تاکید کرد : اخیرا نیز بر اساس ارزیابی های انجام شده از سوی ستاد ارزیابی عملکرد سازمان امور اراضی کشور، مدیریت امور اراضی استان آذربایجان‌غربی رتبه اول کشوری در زمینه شاخص تثبیت مالکیت و ساماندهی اراضی و رتبه دوم در شاخص واگذاری و نظارت بر اجرای طرح‌های مدیریت امور اراضی را در سال 99 کسب کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید