Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان

دهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با حضور رییس سازمان، نماینده ولی فقیه در سازمان و مسئولین مرتبط با تنظیم بازار استان در سالن جلسات شهدای کشاورزی سازمان برگزار شد.

برگزاری دهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در این جلسه تاکید کرد: در شهرستانها می بایست عزم عمومی مدیران در کنار برنامه های دولت در عرصه تولید پررنگ تر و قابل رویت بهتری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سجادی افزود: امروزه فقط با کار مداوم میدانی می توان به خواسته های عمومی مردم در امر معیشت پاسخ داد و این امر تنها با پیگیری های مستمر از طریق گشت های میدانی و با جدیدت متداول قابل اجرا خواهد بود.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی درخصوص تنظیم بازار و اقدامات نظارتی در سطح استان گفت: با بررسی های کارشناسی و صدور پایش اکیپ های تنظیم بازار در حال حاضر، بازار استان از وضعیت مناسبی برخوردار است.

احمد بیکس افزود: این در حالی است که ضمن تامین کالاهای اساسی نسبت به استان های مجاور، قیمت مناسب تری داریم.

معاون بهبودتولیدات دامی سازمان نیز در این جلسه در مورد مرغداری های غیرمجاز در سطح استان اظهار داشت: باایجاد تیم های فنی و کارگروه های تخصصی شهرستانی و استانی ساماندهی این واحدها درحال انجام می باشد.

محمدابراهیم ابراهیمی بیان کرد: در مرحله اول با تعامل اداره کل دامپزشکی استان اطلاعات این واحدها احصا گردیده و به نظر می رسد با حمایت همه دستگاههای مرتبط در آینده ای نزدیک شاهد انسجام بهتری باشیم.

 همچنین مدیرکل غله استان در مورد نظارت بر توزیع آرد و نانوایی ها گفت: اکیپ های نظارت به منظور آرامش بخشی بازار نان، بازدیدهای مستمر در دستور کار قرار دارد.

مجید اسدالهی عنوان کرد: از ابتدای اجرای قانون انتزاع وظایف به وزارت جهادکشاورزی، بالغ بر 900 مورد بازرسی صورت گرفته است که این امر با هدف پیشگیری از وقوع تخلف بوده که در هفته های آتی تشدید نظارت ها در دستور کار قرار داشته است.

تهوری، معاون اداره کل صمت استان نیز از آموزش نیروهای بسیجی پس از اعلام اسامی بسیجیان متقاضی خبر داد و افزود: در حال حاضر وضعیت بازار استان مناسب است و با ورود تیم های نظارتی، این وضعیت از سلامت بهتری هم برخوردار خواهد شد.

رییس سازمان نیز در انتها با بیان اینکه سیاست دولت در اجرای حذف ارز ترجیحی، حمایت از تولید و سفره مردم بصورت همزمان است، اظهار داشت: قرارگاه امنیت غذایی می بایست به کانون تصمیم گیری روزانه رصد و پایش محصولات کشاورزی تبدیل شود .

مهندس غلامرضا قوسی عنوان کرد: تولیدکنندگان کالا و خدمات باید باورداشته باشند که خدمتگزاران در جهادکشاورزی و ادارات زیرمجموعه در کنارشان هستند و تولیدکننده تنها نیست.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هم و غم مدیران باید این باشد که تولیدکننده با آرامش تولید خود را بدون دغدغه انجام دهد،  بهره برداران واحدهای دامی باید بدانند جهاد کشاورزی حامی آنهاست، ادامه داد: جهاد کشاورزی باید این مرحله را بدون عیب و نقص انجام دهد..

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید