Iranian Agriculture News Agency

همگام با اجرای گام دوم احیای دریاچه ارومیه عملیاتی می شود؛

توانمندسازی 350 هزار بهره‌برداران حوضه آبریز دریاچه ارومیه

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به برنامه ریزی و اجرای گام دوم احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم با شعار بهره وری آب در بخش کشاورزی، تصریح کرد: ۳۵۰ هزار کشاورز در سه استان حوضه آبریز دریاچه ارومیه فعالیت دارند که توجه وضعیت اشتغال و معشت کشاورزان و بهره برداران در دستور کار قرار دارد، لذا آموزش و ترویج اولویت اصلی را توانمندی بهره برداران و توجه به توسعه منابع انسانی قرار داده است.

توانمندسازی 350 هزار  بهره‌برداران حوضه آبریز دریاچه ارومیه

علی اکبر مویدی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به برگزاری  نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه با همکاری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، گفت: بیش از ۳۰۰ نفر از مدیران، کارشناسان، محققان، مروجان، کشاورزان خبره، تشکل‌ها، شرکت های خصوصی، ستاد احیای دریاچه ارومیه، محیط زیست، منابع طبیعی، مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان در این رویداد حضور دارند. 

 رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: این رویداد در ۶ محور، ارایه آخرین تکنولوژی بخش کشاورزی با حضور شرکت‌های تخصصی۲۰ استان کشور و با ارایه آخرین یافته‌ها و راهکارهای تحقیقاتی بخش کشاورزی سه استان حوضه آبریز دریاچه ارومیه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان برگزار می‌شود.

به گفته معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج  کشاورزی، ۴ طرح جامع زراعت، باغبانی، ترویج و آب و خاک در طول ۵ سال گذشته تحت عنوان احیای دریاچه ارومیه توسط وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی شده که این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائه نتایج و دستاوردهای این طرح‌ها است.

مویدی با تاکید بر حضور محققان بخش کشاورزی برای توانمندسازی بهره برداران، افزود: با توجه به اهمیت  نفوذ دانش به عرصه های کشاورزی و منابع طبیعی باید با برنامه ریزی منسجم تر از حضور همه‌ی محققان بخش کشاورزی و دانشگاهی برای آموزش بهره برداران حداکثر بهره برداری را انجام داد.

وی هدف از برگزاری این رویداد علمی و برگزاری نمایشگاه را ارایه آخرین دستاوردها و نتایج تحقیقاتی توسط مراکز تحقیقاتی، نمایش توانمندی های کشاورزان خبره، نمایش آخرین ماشین آلات و تکنولوژی های صنعتی  مرتبط با کشاورزی و ارایه خدمات آموزشی در شهر ارومیه عنوان کرد و یادآور شد: دولت سیزدهم به اجرای طرح های نرم افزاری با رویکرد توانمندسازی بهره برداران و منابع انسانی در حوضه دریاچه ارومیه تاکید جدی دارد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی  با اشاره به برنامه ریزی و اجرای گام دوم احیای دریاچه ارومیه در دولت سیزدهم با شعار بهره وری آب در بخش کشاورزی، تصریح کرد: ۳۵۰ هزار کشاورز در سه استان حوزه آبریز دریاچه ارومیه فعالیت دارند که توجه وضعیت اشتغال و معیشت کشاورزان و بهره برداران در دستور کار قرار دارد، لذا آموزش و ترویج اولویت اصلی را توانمندی بهره برداران و توجه به توسعه منابع انسانی قرار داده است.

گفتنی است نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور حوضه دریاچه ارومیه از یکم دی ماه 1400، به مدت ۴ روز در محل نمایشگاه‌های دائمی آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید