Iranian Agriculture News Agency

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی :

سطح اراضی زراعی تحت پوشش بیمه در آذربایجان غربی 20 درصد افزایش یافت

تمدید مهلت بیمه گری محصولات زراعی پاییزه تا آخر بهمن ماه ۱۴۰۰

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح اراضی زراعی تح.ت پوشش بیمه کشاورزی استان در سال زراعی جاری 20 درصد افزایش یافته است.

سطح اراضی زراعی تحت پوشش بیمه در آذربایجان غربی 20 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، بیت اله صادق زاده  معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز بیمه گری اراضی کشاورزی از مهرماه امسال، افزود: امسال  حدود 73 هزار و 795 هکتار از اراضی استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند و در زمینه بیمه باغات هم سطح بیمه شده یک هزار و 200 هکتار است که به علت شروع پرداختهای خسارت سال زراعی گذشته انتظار افزایش بیمه باغات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته میزان بیمه گری اراضی زراعی 61 هزار و 638 هکتار بود، گفت: بیشترین میزان خسارتها در بخش زراعت به گندم و جو استان وارد شده است.
صادق زاده ادامه داد: در سال زراعی گذشته باغات هسته دار و سیب درختی نیز با بیشترین میزان خسارت در بخش باغات مواجه بوده که وزش باد و برخی عوامل دیگر موجب ریزش سیب ها در باغات شده بود.
وی مجموع غرامت محاسبه شده درزیر بخش زراعت در حدود 426 میلیارد و 417 میلیون ریال تا کنون براورد شده است،  ادامه داد: در راستای حمایت از کشاورزان در سال زراعی جاری پرداخت خسارتهای بخش زراعت آغاز شده و تاکنون بیش از 308 میلیارد ریال خسارت برای گندم و جو پرداخت شده و این روند ادامه دارد و پرداخت غرامت باغات در سطح وسیع نیز به زودی آغاز می شود.
صادق زاده با بیان اینکه امسال برای زارعانی که تا کنون غرامتی از خسارت سال های گذشته دریافت نکرده باشند تا 10 درصد تخفیف بیمه لحاظ شده است، ادامه داد: بیمه به صورت اقساط برای اراضی با سطح بالا هم انجام می شود تا کشاورزان برای مشارکت در زمینه بیمه گری تشویق شوند.
وی افزود: کشاورزانی که تمایل به بیمه محصولات داشته باشند و در گذشته نیز دچار خسارت شده‌اند، می‌توانند سال زراعی جاری از محل غرامت به صورت تهاتر (پایاپای) نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی و دامی خود اقدام کنند.
لازم به ذکر است که پرداخت به موقع و سریع غرامت ها به کشاورزان نقش مهمی در تشویق آنان به بیمه گری اراضی دارد که این پرداختها بلافاصله بعد از پایان فصل برداشت آغاز می شود.
پرداخت غرامت گندم و جو در آذربایجان غربی به علت برداشت این محصول در اوایل تابستان سریعتر بوده و این موضوع باعث می شود تا کشاورزان برنامه ریزی برای بیمه را به موقع انجام دهند.
گفتنی است مهلت بیمه گری محصولات زراعی پاییزه تا آخر بهمن ماه و محصولات باغی نیز تا اخر دی ماه 1400 تمدید شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید