Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

یک ششم تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی مربوط به میاندوآب است

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: سالانه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در میاندوآب تولید می شود که بالغ بر یک ششم تولیدات کشاورزی و یک پنجم جمعیت دامی آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

یک ششم تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی مربوط به میاندوآب است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در اولین جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی میاندوآب با اشاره به پتانسیل‌ها و فعالیت‌های شاخص بخش کشاورزی شهرستان افزود: این شهرستان یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان غربی به شمار می رود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی میاندوآب افزود: بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهرستان به طور مستقیم و ۷۰ درصد به صورت غیر مستقیم در بخش کشاورزی فعالیت می کنند و اشتغال و گردش مالی شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: همچنین توسعه بخش صنعت وابسته به بخش کشاورزی است چرا که مواد اولیه مورد نیاز صنایع در بخش کشاورزی تولید می شود و این امر نشانگر اهمیت و جایگاه والای بخش کشاورزی در رونق اقتصادی است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به محدودیت‌های اقلیمی و کاهش نزولات جوی، چالش اصلی شهرستان را تامین آب کشاورزی دانست و افزود: تامین سوخت تراکتور و ماشین آلات کشاورزی نیز امسال با چالش های زیادی روبرو شد. 

دیانتی خواستار همکاری و مساعدت ادارات ذیربط درخصوص تامین به موقع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان در امر تولید شد.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ساماندهی و حمایت از فعالیت‌های زنان روستایی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای این قشر از جامعه، خواستار مساعدت مسوولان در راه اندازی و ایجاد بازارچه های محلی برای عرضه صنایع دستی و انواع تولیدات زنان روستایی بویژه زنان بی سرپرست و بد سرپرست شد.

وی همچنین با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی بخش کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: این شورا بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی و مصوبه شورای استانی، به منظور دستیابی به اهداف جهاد کشاورزی در زمینه حفاظت از منابع موجود در بخش کشاورزی و اجرای برنامه های افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال با رویکرد تامین امنیت غذایی تشکیل می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با ابراز امیدواری مبنی بر تعامل و مشارکت سازنده ارگان‌های مرتبط با کشاورزی در راستای رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: با این روند شاهد رشد و شکوفایی کشاورزی منطقه و پایداری تولیدات این بخش خواهیم بود.

بندر خشک جهت صادرات محصولات کشاورزی در میاندوآب راه‌اندازی می‌شود

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری میاندوآب با اشاره به لزوم تسهیل در قوانین و مقررات در راستای اجرای هرچه بهتر طرح ها و رفع موانع تولید اظهار کرد: به زودی بندر خشک جهت صادرات محصولات کشاورزی و واردات اقلام مورد نیاز مردم در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

شهروز کرمی افزود: راه‌اندازی این بندر توسعه صنایع تکمیلی و بسته بندی مناسب محصولات تولیدی را می طلبد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید