Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

ضرورت استقرار مدیریت زنجیره تولید در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

ارتقای سطح دانش کشاورزان راهکار صیانت از منابع آبی و خاکی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت استقرار مدیریت زنجیره تولید با همکاری دولت و مردم در بخش کشاورزی استان تاکید کرد.

ضرورت استقرار مدیریت زنجیره تولید در بخش کشاورزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،نادر صادقی عصر چهارشنبه در مراسم نخستین رویداد کشاورزی دانش بنیان و نوآور ویژه حوضه دریاچه ارومیه و دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی که در مکان دائمی نمایشگاه های بین المللی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: موضوع مدیریت زنجیره تامین در همه عرصه ها به ویژه حوزه کشاورزی مستلزم همکاری دولت و مردم است.

صادقی افزود: باید سطح دانش کشاورزان ارتقا داده شود و با استفاده از ارتقای دانش است که می توان از منابع آبی و خاکی نهایت بهره برداری را در کنار صیانت از آنها داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه عملکرد دولت در زمینه استقرار مدیریت زنجیره تولید بحث انتقال آب از سد کانی سیب در مراحل اتمام است و با پایان این طرح ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب  وارد حوزه دریاچه ارومیه و مردم به خصوص کشاورزان نیز برای تحقق این زنجیره باید دانش و تجارب علمی خود در بخش کشاورزی را ارتقا دهند.

صادقی با اشاره به تلفات زیاد بخش کشاورزی گفت: استفاده از راهکار تولیدات ناب یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات و ضایعات به خصوص در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی امسال بیش از یک میلیون تن سیب تولید شد، افزود: ۳۵۰ هزار تن از تولیدات این بخش به عنوان سیب صنعتی یا همان ضایعات تولید بود که اگر راهکار تولیدات ناب در استان اجرا می شد، این میزان ریزش در بخش کشاورزی را شاهد نبودیم.

صادقی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان  امسال ذخیره سازی شده بود، عنوان کرد: از این میزان ۲۰۰ هزار تن صادر شده و مابقی محصول منتظر رفع موانع صادراتی است که این امر موجب کاهش کیفیت و اتلاف زمان و منابع می شود و باید تولیدات ناب را در استان اجرایی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه برای حفظ حیات منطقه ضروری است، ادامه داد: با توجه به مشکلات زیست محیطی رخ داده در چند سال اخیر اهمیت احیای دریاچه ارومیه بر کسی پوشیده نیست و برای حفظ حیات منطقه یک امر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در مدیریت بهینه منابع یک راهکار عملیاتی توجه به تولیدات ناب است، تصریح کرد: تولید ناب موجب کاهش تلفات، ضایعات و افزایش کیفیت کالا می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: وقتی از بهره وری صحبت می شود ، منظور استفاده حداکثری از حداقل منابع آبی و خاکی استان است. 

وی  با تاکید به اینکه در بحث اصلاح الگوی کشت توجه به بهره وری از کلیدی ترین موارد کشاورزی در دنیا است، خاطر نشان کرد: یکی از الزامات بهره وری استفاده از تکنولوژی های نوین و فناوری های نوین و افزایش تنوع محصولات است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید