Iranian Agriculture News Agency

ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ترکیه به کشور روسیه

روسیه به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های بهداشتی و نقش برخی الزامات تعیین شده واردات انار، نارنگی، لیمو، پرتقال، فلفل سیر را از سوی ترکیه، تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی ترکیه به کشور روسیه

به گزارش ایانا، اداره نظارت بر حقوق مصرف کنندگان و رفاه شهروندان روسیه خبر داد: به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های بهداشتی و نقش برخی الزامات تعیین شده واردات انار، نارنگی، لیمو، پرتقال، فلفل سیر را از سوی ترکیه، تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

بر اساس آمار فائو، در سال گذشته ۴۴۸ هزار تن پرتقال، ۸۶۷ هزار تن نارنگی و ۲۲۵ هزار تن لیمو با ارزش تقریبی مجموعاً یک میلیارد و 100 میلیون دلار به کشور روسیه وارد شده که از این میزان ۷۳ هزار تن پرتقال، ۳۴۵ هزار تن نارنگی و ۱۰۰ هزار تن لیموی آن را کشور ترکیه تأمین کرده است.

یکی از مقررات پذیرفته شده سازمان جهانی تجارت، رعایت استاندارد‌ها و مقررات فنی برای صادرات محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی است. عدم رعایت استانداردها، به کشور‌های هدف این امکان را می‌دهد که مانع ورود کالا به کشور خود شوند.

بنابراین، رعایت استاندارد در کلیه مراحل تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی امری ضروری است. در دهه گذشته رعایت استاندارد‌های کیفیت و ایمنی مواد غذایی به شدت افزایش یافته است و در حال حاضر نقش مهمی در تجارت جهانی محصولات کشاورزی دارا هستند.

تجار باید از استاندارد‌های بین المللی نظیر کدکس و استاندارد‌ها و شرایط تعیین شده کشور‌های هدف آگاهی کامل داشته باشند و محصول را مطابق شرایط تعیین شده ارائه دهند تا از هرگونه ممنوعیت و یا محدودیتی در صادرات جلوگیری شود.

در این راستا، اجرای کشاورزی قراردادی و اجرایی کردن استاندارد‌ها از مرحله تولید تا عرضه، تأثیر بسزایی در توسعه صادرات و تولید پایدار خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید