Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی:

داشتن نقشه راه در روابط عمومی برای موفقیت سازمان ها ضروری است

معاون هماهنگی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی اطلاع رسانی صرف نیست و با مسئله محور بودن و داشتن نقشه راه باید حلال مشکلات سازمان باشد.

داشتن نقشه راه در روابط عمومی برای موفقیت سازمان ها  ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، حمید شکری خانقاه معاون هماهنگی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در نشستی  با کارشناسان و رابطین روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان در سنندج اظهار کرد: محتوی های  تکراری، انتشار مطالب بی ربط و اغلب طولانی، عدم استفاده  صحیح از عکس و فیلم و نداشتن استراتژی روشن و شفاف ارتباطی مشخص  مهمترین دام های است که روابط عمومی های ادارات و سازمان ها در آن گرفتار شده اند.

وی با بیان اینکه باید در لحظه هیجانات خود را کنترل کنیم  تاکید کرد: فعالین روابط عمومی باید در کنترل هیجانات خود قوی باشند تا بتوانند افکار عمومی را  به خوبی مدیت کنند.

معاون هماهنگی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی  با بیان اینکه روابط عمومی در سطوح مختلفی فعالیت می کند، گفت: روابط عمومی پایه، روابط عمومی نیمه تخصصی یا حرفه ای و روابط عمومی تخصصی از مهمترین سطوحی است که برای روابط عمومی ها تعریف شده است.

شکری با اشاره به اینکه چهار حیطه شغلی در روابط عمومی برای پیشبرد امورات تعریف شده است اظهار داشت: شناخت وظایف و کاردکردهای روابط عمومی، توانایی و مهارت انجام فعالیت های ارتباطی، برخورداری از نگرش و باور ارتباطی و رفتار حرفه ای تخصصی ارتباط، چهار حیطه فعالیت در روابط عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه  آدم های بدبین در روابط عمومی جایگاهی ندارند، افزود: مثبت اندیشی از خصوصیات افراد شاغل در روابط عمومی است و باید مدیران و فعالین حوزه روابط عمومی تحسین و قدردانی  را سرلوحه ارتباطات  خود قرار دهند و با دید مثبت به قضایا و مسائل پیش رو بنگرند و اقدام کنند.

معاون هماهنگی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: روابط عمومی حرفه‌ای روابط عمومی است که؛ فرایند مدار و دانش مدار است و توانایی استفاده از انواع وسایل ارتباطی برای پیشبرد اهداف سازمانی را دارد.

شکری ادامه داد: فرایندهای روابط عمومی مستلزم داشتن برنامه و ارتباطات مناسب در عرصه‌های گوناگون است و باید روابط عمومی ها  مخاطب را به طور هوشمندانه درگیر تولید محتوا کند تا پیام ارسال شده  به خوبی روی مخاطب تاثیر گذار باشد.

وی افزود: مهمترین عامل در پیشبرد اهداف سازمان داشتن کارمندانی آگاه و راضی است که نقش روابط عمومی در این خصوص بسیار مفید و راه گشا است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید