Iranian Agriculture News Agency

جانشین مدیریت توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان

لازمه صادرات آگاهی از مقررات کشور مقصد است

جانشین مدیریت توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: لازمه صادارت، آگاهی از مقررات کشور مقصد است.

لازمه صادرات آگاهی از مقررات کشور مقصد است

به  خبرنگار ایانا در کردستان،  وزیری  جانشین مدیریت توسعه و بازرگانی  جهاد کشاورزی کردستان تاکید کرد: صادرکنندگان محصولات کشاورزی لازم است قبل از صادرات، از همه مقررات و ضوابط کشور مقصد اطلاع یابند و بر این اساس نسبت به تهیه محصول و صادرات آن اقدام کنند.

وزیری با اشاره به اجرای شیوه کشاورزی قراردادی در سطح چهار هزار هکتار از اراضی کردستان با هدف بالا بردن سطح کیفیت محصولات یادآور شد: در این روش ضمن عقد قرارداد با کشاورزان، امکان تولید محصول مورد نظر با شرایط و استانداردهای کشور مقصد فراهم می شود.

جانشین مدیریت توسعه و بازرگانی  جهاد کشاورزی کردستان افزود: زنجیره‌ های ارزشی اولویت دار استانی به منظور توسعه کشاورزی قراردادی و تجاری شامل ماهیان سردآبی، توت فرنگی، انگور، عسل و گوشت سفید و قرمز است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود سیصد هزار تُن انواع محصولات کشاورزی از مرزهای استان صادر شده است، گفت: هیچ محصول کشاورزی که مجوز آن در استان صادر شده باشد برگشت داده نشده است.

وزیری با اشاره به اینکه هیچ محصول کشاورزی استان برگشت داده نشده است، افزود: ارزش ریالی کالاهای صادر شده در بخش کشاورزی صد و سی میلیون دلار بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید