Iranian Agriculture News Agency

افشانی در گفتگو با ایانا تاکید کرد:

توسعه کشت بیش از ۱۳ هکتار گیاه دارویی در شهر ستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: در شهرستان تبریز بیش از 13هکتار گیاه دارویی طی سال زراعی جاری توسعه کشت داده شده است.

توسعه کشت بیش از ۱۳ هکتار گیاه دارویی در شهر ستان تبریز

فرامرز افشانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری۳۳ گونه گیاه دارویی از جمله زعفران، گل محمدی، ریحان، فلفل، آویشن و... جمعا به مساحت ۵۱۴ هکتار در شهرستان تبریز کشت شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه برای اولین بار شاهد کشت موسیر نیز در مساحت یک هکتاری بوده ایم افزود: توسعه این ۱۳ هکتار کشت با اختصاص نشا و بذر رایگان به بهره برداران صورت پذیرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در ادامه از رونق کشت زعفران در منطقه خسروشاه شهرستان تبریز خبر داد و تاکید کرد: شهرستان تبریز به یکی از قطب های اصلی تولید زعفران در استان تبدیل شده و نقش اساسی در تامین امنیت غذایی ایفا می کند.

 افشانی در خصوص چالش‌های موجود در تولید گیاهان دارویی شهرستان تبریز نیز گفت: عدم تولید نشا و بذر اغلب گیاهان دارویی یکی از مشکلات اساسی بخش گیاهان دارویی شهرستان است که بهره‌برداران و کارشناسان را با مشکلات عدیده‌ای از جمله از بین رفتن گیرایی نشاهای حمل شده به علت حمل در شرایط نامناسب و عدم سازگاری رقمهای حمل شده با آب و هوای شهرستان مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات کم بهره‌ جهت مکانیزه کردن عملیات کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی تخصیص می‌یابد که این امر منجر به بالا رفتن سطح زیر کشت شده است افزود: سرمایه گذاران با ورود در جهت تامین نهاده و کشت نشاء گیاهان دارویی می توانند نقش مفیدی ایفا نموده و سرمایه گذاری های لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید