Iranian Agriculture News Agency

پورحیدر در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی با عنوان زمستان گذرانی زنبورعسل در بخش خاروانا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان از برگزاری دوره آموزشی با عنوان زمستان گذرانی زنبورعسل در بخش خاروانا این شهرستان خبر داد .

برگزاری دوره آموزشی با عنوان زمستان گذرانی زنبورعسل در بخش خاروانا

 سعید پورحیدر مدیر جهادکشاورزی شهرستان ورزقان در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: دوره آموزشی با عنوان زمستان گذرانی زنبورعسل با استقبال حداکثری زنبورداران و علاقمندان به پرورش زنبورعسل و تولید عسل در راستای توانمندسازی، اشتغال، آگاهی بخشی، رفع مشکلات زنبورداران و نگهداری و پرورش صحیح زنبورعسل در محل مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش خاروانا توسط کارشناسان امور دام با همکاری اداره ترویج شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی در خصوص انواع تغذیه زنبورعسل، شرایط نگهداری زنبورعسل در فصول پاییز و زمستان علت مرگ زنبورعسل در زمستان، تغذیه مصنوعی زنبورعسل، روش پوشاندن کندو در زمستان، زمان تغذیه زنبور عسل، بیماریهای زنبورعسل، تلقیح مصنوعی زنبورعسل، انواع مکمل ‌های غذایی مورد نیاز زنبورعسل در دوره پرورش و نگهداری آموزش‌هایی ارائه شد .

 پورحیدر با بیان اینکه این دوره با حضور ۳۰ نفر  و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید ملی و اشتغالزایی در شهرستان ورزقان برگزار می‌شود افزود: ترویج اقتصاد مقاومتی در بین جوانان و نوجوانان جویای کار، افزایش تولید عسل با کیفیت و افزایش سلامت غذایی نیز از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی بوده است .

وی اظهار کرد: به ‌منظور ارتقای سطح علمی بهره‌برداران، امسال کارگاه‌های آموزشی تغذیه کمکی زنبورعسل، زمستان گذرانی کندو و تلقیح مصنوعی ملکه زنبورعسل به صورت مستمر در شهرستان ورزقان برگزار شده است .

 پورحیدر ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره، آموزش و توانمندسازی شرکت کنندگان جهت ایجاد اشتغال پایدار است و با توجه به پتانسیلهای موجود و سابقه موفق پرورش زنبورعسل در بخش خاروانا شهرستان ورزقان و اشتغال جوانان در بنگاه‌های کوچک زودبازده، آگاهی بخشی، رفع مشکلات زنبورداران و نگهداری و پرورش صحیح زنبورعسل این دوره برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید