Iranian Agriculture News Agency

براتعلی اعلام کرد:

توزیع 1.6 میلیون تن کالای اساسی برای تنظیم بازار

مدیر کل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: طی 10 ماه از سال حدود یک میلیون و 638 هزار تن انواع برنج، شکر و روغن برای تنظیم بازار این کالاها از محل ذخایر توزیع شده است.

توزیع 1.6 میلیون تن کالای اساسی برای تنظیم بازار

به گزارش ایانا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، حجت براتعلی با بیان اینکه بازار کالاهای اساسی مانند برنج ، شکر و روغن در آرامش است، افزود: با برنامه‌ریزی‌ها در سال گذشته برای خرید کالاهای اساسی از خارج و واردات به موقع، در سالِ‌جاری، امسال میزان توزیع این سه کالا نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در حال حاضر ذخایر استراتژیک در شرایط مطلوب قرار دارد.

براتعلی خاطرنشان کرد: در 10 ماه گذشته به طور متوسط روزانه 10 هزارو 488 تن برنج در سرتاسر کشور توزیع شده و میزان عرضه‌ی این محصول نیز از 280 هزار تن فراتر رفته است و بازار آرامی را در این بخش شاهدیم.

وی اضافه کرد : در همین مدت بیش از 439 هزار تن شکر سفید و بیش از 900 هزار تن روغن به فروش رفته است.

براتعلی گفت: کالاهای اساسی برنج، شکر و روغن بر اساس تصمیمات و مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور به فروش می‌رود و از طریق شبکه‌های توزیع سراسری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیر کل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر مطلوب بودن وضعیت ذخایر و موجودی این کالاها گفت: واردات کالاهای اساسی از خارج ادامه دارد و جایگزین کالاهای به فروش رفته می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید