Iranian Agriculture News Agency

دلایل کاهش ۷۰ درصدی تولید زعفران

«غلامرضا قوسی» گفت: شدت و حدت بیش از اندازه استمرار قهر طبیعت در سال زراعی پیش رو سبب شد تا پیش‌بینی‌های کارشناسان هم چندان درست از آب در نیاید به طوری که در ابتدا کاهش ۳۰ درصدی، بعدی ۶۰ و سپس بیش از ۷۰ درصدی را درتولید زعفران امسال شاهد بودیم.

دلایل کاهش ۷۰ درصدی تولید زعفران

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، وی دلایل کاهش ۷۰ درصدی تولید زعفران را هم نوسانات دمایی در فصول مختلف سال به ویژه فصل داشت آن، بارندگی کم، اجرای طرح‌هایی چون تعادل‌بخشی در چاه‌های کشاورزی و غیره اعلام کرد و ادامه داد: همچنین قیمت پایین سال قبل زعفران هم سبب شد تا زعفران‌کاران رغبت چندانی برای افزایش سطح زیرکشت نداشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد اندکی از زعفران‌کاران مزارعشان را بیمه کرده‌اند، افزود: نامه‌ای برای جبران خسارت‌ها و پرداخت غرامت بیشتر به این زعفران‌کاران به صندوق بیمه محصولات کشاورزی ارسال شده تا از این طریق کمی خسارت‌ها وارده به آن‌ها جبران شود.

قوسی اضافه کرد: به واسطه خسارت‌های بسیاری که به زعفران‌کاران وارده شده باید پیگیری شود تا با ارائه گزارش‌هایی به بهره‌برداران متقاضی تسهیلات بانکی سرمایه درگردش پرداخت شود.

وی به پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای به زعفران‌کاران آن هم مشروط به تولید محصول سالم و ارگانیک اشاره کرد و ادامه داد: جبران خسارت‌های وارده به زعفران‌کاران از طریق مدیریت بحران نیز در حال پیگیری ست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید