Iranian Agriculture News Agency

در سفر به استان آذربایجان غربی انجام شد:

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی بخش انزل شهرستان ارومیه

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت و مسعود پزشکیان نماینده مجلس شورای اسلامی به همراه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان، از اراضی زراعی و باغی دشت قره باغ و پروژه های آب و خاک اجرا شده در این بخش و منطقه انزل شهرستان ارومیه بازدید کرد.

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از ظرفیت‌های کشاورزی بخش انزل شهرستان ارومیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با حضور در مرکز جهاد کشاورزی بخش انزل ارومیه از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این منطقه قرار گرفت. 

رئیس مرکز جهاد کشاورزی انزل ضمن ارائه خلاصه عملکرد این مرکز به بیان مشکلات و موانع تولید حوزه عمل مرکز پرداخت. 

در این نشست مقرر گردید با توجه به گرمسیر بودن بخش انزل و ماندگاری و کیفیت پایین سیب تولیدی، سازمان آموزش و تحقیقات کشاورزی استان ارقام متناسب با آب و هوای  منطقه را معرفی نماید. 

همچنین مقرر شد گروهی از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی مطالعات اجتماعی، اقتصادی و کشاورزی بخش انزل را انجام و راهکارهای متناسب برای پایداری تولید و اشتغال این منطقه را ارائه کنند. 

معاون َوزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در حاشیه این بازدید تاکید کرد: مطالعه جامع منطقه (دشت انزل ) ، بررسی بافت جمعیتی و فرهنگی، هدف گذاری در اشتغال پایدار ، بررسی اقلیم در بلند مدت ، وضعیت آب و ذخایر منابع آبی در کلیه مراحل کاشت ، داشت و برداشت می بایستی انجام و پس از جمع آوری اطلاعات دقیق پروژه و طرح در قالب پایلوت اجرایی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید