Iranian Agriculture News Agency

تحقق ۹۱ درصدی اشتغال در بخش کشاورزی استان قزوین

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۹۱ درصدی اشتغال در بخش کشاورزی استان خبر داد.

تحقق ۹۱ درصدی اشتغال در بخش کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا تبسمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: تعهد اشتغال بخش کشاورزی در جلسه کارگروه اشتغال استان سه هزار و ۶۸۴ نفر در سال ۱۴۰۰ تعیین شده که تاکنون از این میزان سه هزار و ۳۶۹ نفر در بخش‌های مختلف کشاورزی مشغول به کار شده‌اند.

وی اظهار کرد: در سال ۹۹ میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی و ثبت در سامانه استانی هفت سنگان سه هزار و ۸۵۲ نفر بوده که بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده و تمام شهرستان‌ها به تعهدات اشتغال خود عمل کرده‌اند.

وی  بیان کرد: اعطای تسهیلات از منابع رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری و مشاغل خانگی و تسهیلات خط هشت مکانیزاسیون به واحدهای تولیدی نقش بسزا و قابل توجهی در ایجاد و تثبیت اشتغال و در نتیجه میزان اشتغال پیش بینی شده داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ایجاد اشتغال و درآمد زایی را از مولفه های توسعه بخش کشاورزی برشمرد و گفت: تاکنون شهرستان قزوین با ثبت اطلاعات ۸۷۳ نفر از شاغلین بخش کشاورزی (۹۵ درصد) در سامانه رصد اشتغال ملی، بیشترین میزان اشتغال را در استان به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان های تاکستان با تعداد ۸۱۶ نفر ( ۸۸.۶ درصد) و بوئین زهرا با تعداد ۸۱۲ نفر (۸۸.۲ درصد) در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

تبسمی افزود: در سال جاری سهم تعهد اشتغال بخش کشاورزی شهرستانهای قزوین ۹۲۱، تاکستان ۹۲۱، بوئین زهرا ۹۲۱، آبیک ۴۴۰، البرز ۲۹۰ و آوج ۱۸۴ نفر تعیین و ابلاغ شده است و با توجه به روندی که تاکنون داشته‌ایم قطعا تا پایان سال، فراتر از تعهدات تعیین شده در ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی پیش خواهیم رفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید