Iranian Agriculture News Agency

توزیع بیش از هزار تانکر آب برای آبیاری باغات در شهرستان کوهپایه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهپایه گفت: بیش از هزار تانکر آب برای آبیاری باغات در شهرستان کوهپایه توزیع شده است.

توزیع بیش از هزار تانکر آب برای آبیاری باغات در شهرستان کوهپایه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهدی قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهپایه اظهار کرد: متاسفانه در سال آبی گذشته، در شهرستان کوهپایه بارش های جوی و متوسط بارندگی به گونه ای بود که در سطح شهرستان ما با خشکی و کم آبی قنوات و چاه ها رو به رو بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهپایه تصریح کرد: با توجه به بودجه ای که وجود داشت سعی شد لایروبی قنوات و خصوصا قنوات که عمومی تر بود، انجام شود و اینکار همچنان نیز در حال انجام و یکی از برنامه های جهاد کشاورزی است.

قاسمی با اشاره به بخشی از شهرستان کوهپایه که تحت تاثیر خشکی زاینده رود است، گفت: سعی کردیم در این حوزه نیز تا حد امکان به کشاورزان کمک کنیم و تسهیلاتی نیز برای ان ها در نظر گرفته شد.

 قاسمی با بیان اینکه متاسفانه خشکسالی به باغات و درختان چندین ساله در سطح شهرستان خسارت هایی وارد کرد، عنوان کرد: سعی کردم برای حفظ درختان تا حد توان تلاش کنیم و در کنار کشاورزان و باغداران باشیم؛ در تابستان گذشته بیش از هزار سرویس تانکر آب مورد تایید جهت آبیاری باغات شهرستان در اختیار آن ها قرار گرفت تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهپایه با بیان اینکه استفاده از مالچ پلاستیکی در تعدادی از باغات از اقدامات دیگر در این زمینه بود، گفت: بخش دیگری از فعالیت جهاد کشاورزی با توجه به شرایطی که با آن روبه رو هستیم برگزاری کلاس های اموزشی و کارگاه ها با بهره بردن از کارشناسان برای مدیریت مصرف آب، تغییر الگوی کشت، استفاده از رقم های مقاوم و بالا بردن بهره وری بود که در این زمینه اموزش ها و دوره های مختلفی برای کشاورزان و باغداران برگزار شد.

قاسمی در پایان گفت: امیدوارم خدای متعال رحمت خودرا با بارش نزولات اسمانی برکشاورزی ومردم شریف شهرستان کوهپایه ببارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید