Iranian Agriculture News Agency

مهاجر:

لزوم بهینه سازی کودهای شیمیایی در محصولات زراعی

هشتاد و هفتمین جلسه کمیته فنی گندم با حضور مهندس مهاجر معاون امور زراعت، مهندس رسولی مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت خدمات حمایتی، مهندس سهرابی سرپرست مجری طرح گندم و مدیران کل، کارشناسان و روسای گروه های تخصصی معاونت امور زراعت، مشاور معاون وزیر در امور تغذیه، محققان موسسه تحقیقات خاک و آب و روسای سازمان، معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت جهادکشاورزی، مدیران شرکت خدمات حمایتی، روسای مراکز تحقیقات جهادکشاوری و محققین بخش خاک و آب استان‌ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

لزوم بهینه سازی کودهای شیمیایی در محصولات زراعی

به گزارش ایانا، در این جلسه علیرضا مهاجر میزان مصرف کودهای فسفاته و پتاسه را کمتر از میزان توصیه شده عنوان داشت و تاکید کرد: باید تمام مدیران، کارشناسان و محققان حداکثر سعی و تلاش خود را جهت افزایش مصرف این کودها و بهینه کردن مصرف کودهای شیمیایی در محصولات زراعی را انجام دهند.

وی افزود: در این خصوص با توجه به تلاش انجام شده و تأمین کودهای فسفاته و پتاسه و ارسال بخشنامه و دستورالعمل‌های فنی مورد نیاز، سازمانهای جهادکشاورزی نسبت به توزیع و مصرف  بهینه کودهای شیمیایی اقدام کنند.

در ادامه این جلسه، حمید رسولی مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی در خصوص وضعیت تامین کودهای پتاسه، ملازاده مشاور معاون وزیر در خصوص اهمیت مصرف کود پتاسه و همچنین مرشدی محقق موسسه تحقیقات خاک و آب در خصوص دستورالعمل میزان و روشهای مصرف کود پتاسه گزارشی ارائه کردند.

در پایان نمایندگان سازمان جهادکشاورزی استان‌ها، محققان و اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود در خصوص مصرف کود پتاسه را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید