Iranian Agriculture News Agency

عرب خبر داد:

رضایت باغداران از خرید توافقی زرشک

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: با آغاز خرید توافقی زرشک از کشاورزان توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی قیمت این محصول افزایش یافته و رضایت باغداران را در پی داشته است.

رضایت باغداران از خرید توافقی زرشک

قاسم عرب معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به آغاز خرید توافقی زرشک از کشاورزان، گفت: با توجه به قول مساعد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در خصوص ورود به بحث خرید زرشک از کشاورزان با قیمت مناسب و در راستای حمایت از تولید کنندگان این محصول برنامه خرید زرشک توسط 7 مرکز در 5 شهرستان از روز پنجشنبه 25 آذرماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: این مراکز در شهرستان های عمده تولیدکننده این محصول قرار گرفته و زرشک تولیدی را با قیمت عادلانه خریداری می کنند.

عرب درباره مراکز خرید این محصول در  استان خراسان جنوبی، گفت: مجموعا 7 مرکز در این استان فعال بوده که دو مرکز در شهرستان بیرجند (اتحادیه استان و اتحادیه  شرکت های تعاون روستایی بیرجند)، یک مرکز در شهرستان سربیشه (اتحادیه شرکت های تعاون روستایی سربیشه)، یک مرکز در شهرستان درمیان (شرکت تعاونی تولید اسدیه)، دو مرکز در شهرستان قائن (اتحادیه شرکت های تعاون روستایی قائن و شرکت تعاونی کشاورزی دامداران آرین شهر) و یک مرکز در شهرستان زیرکوه (شرکت تعاونی تولید قدس زیرکوه) این محصول را از کشاورزان خریداری می‌کنند.

به گفته وی، پیش‌بینی می شود در این مرحله بین 500 تا یکهزار تن زرشک معمولی خریداری شود که با توجه به ورود نوع زرشک پفکی از اواسط اسفندماه در صورت ادامه طرح حداقل 3 تا 4 هزار تن نیز زرشک پفکی از باغداران خریداری خواهد شد.

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: در حال حاضر زرشک معمولی بر اساس کیفیت زرشک، حداکثر تا 65 هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود.

عرب با تاکید بر اینکه فقط کشاورزان مشمول این طرح شده اند، یادآور شد: متقاضیان فروش باید در زمان خرید نسبت به ارائه تائیدیه از جهاد کشاورزی (ثبت در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی) به مرکز خرید اقدام کنند.

وی گفت: خوشبختانه با شروع طرح، شاهد روند افزایشی قیمت زرشک در بازار هستیم به نحوی که طی چند روز اخیر قیمت زرشک بین 5 تا 7  درصد افزایش یافته و  پیش بینی می شود با ادامه طرح، روند افزایشی قیمت زرشک در بازار ادامه دار باشد.

عطیه حاجی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید