Iranian Agriculture News Agency

برداشت بیش از 9000 تن سیب زمینی از مزارع شهرستان ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:برداشت سیب زمینی در این شهرستان از سطح 300 هکتار مزارع از اواسط آذرماه از بخش صوغان آغاز شده وتا اواخر دی ماه ادامه می یابد.

برداشت بیش از 9000 تن سیب زمینی از مزارع  شهرستان ارزوئیه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پورعبدالله مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه تصریح کرد: ارقام کاشته شده سیب زمینی در شهرستان در سال جاری سانته، میلوا، کلمباو اسپریت می باشد.

پورعبدالله با بیان اینکه به طور متوسط از هر هکتار 30تن محصول برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می­شود با توجه به سطح زیر کشت تا پایان فصل برداشت بیش از 9000 تن سیب زمینی برداشت وعلاوه بر مصرف داخلی به مرکز استان واستان‌های یزد، هرمزگان وفارس ارسال شود.

وی اذعان کرد: تا کنون از سطح بیش از 40درصد مزارع برداشت صورت گرفته است و محصول سیب زمینی به طور متوسط به قیمت 8000-7500تومان در محل مزرعه از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی اظهار کرد: برداشت محصول سیب زمینی توسط دستگاه برداشت صورت می گیرد وجمع آوری وبسته بندی آن از سطح مزرعه توسط کارگران انجام می شود و در فصل برداشت سیب زمینی، زمینه اشتغالزایی  برای بیش از 20 نفرکارگر در هر هکتار فراهم می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه در پایان، گفت: بالا بودن قیمت وسایل بسته بندی سیب زمینی  و بالابودن هزینه کارگری از جمله مشکلات سیب زمینی کاران این شهرستان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید