Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در جمع خبرنگاران:

"دامدار کارت"؛ بستری برای ارائه تسهیلات یارانه‌ای به دامداران روستایی و عشایری

وزیر جهاد کشاورزی گفت: "دامدار کارت" از این پس به عنوان بستری برای ارائه تسهیلات یارانه ای به دامداران روستایی و عشایری استفاده خواهد شد.

"دامدار کارت"؛ بستری برای ارائه تسهیلات یارانه‌ای به دامداران روستایی و عشایری

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه آیین رونمایی از "دامدار کارت"، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه های دامداران ما در بخش روستایی و عشایری موضوع تامین نقدینگی برای علوفه بوده و در سفرهای استانی هم این موضوع بسیار پررنگ است.

وی افزود: بخشی از حمایت ما در قالب "دامدار کارت" است که از طریق بانک کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت به دامداران ارائه می شود و در گام اول "دامدار کارت" که امروز رونمایی شد، از فردا در اختیار دامداران روستایی و عشایری قرار خواهد گرفت.

ساداتی نژاد ادامه داد: تسهیلات "دامدار کارت" در سه سقف، 10، 20 و 50 میلیون تومانی در گام اول برای دامداران روستایی و عشایری در نظر گرفته شده و این تسهیلات با نرخ ترجیحی ارزان قیمت است.

وی با بیان این که دامداران روستایی و عشایری هم تولید می کنند و هم پایداری اشتغال را در روستا رقم می زنند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در این دو بخش تلاش خواهد کرد و "دامدار کارت" از این پس به عنوان بستری برای ارائه تسهیلات یارانه‌ای به دامداران روستایی و عشایری استفاده خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با حمایت های فنی و اعتباری و یارانه ای که انجام می شود بتوانیم حداکثر تخفیف سود تسهیلات را روی این کارت برای دامداران لحاظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دامداران توسط سازمان های جهاد کشاوری استان ها و شهرستان ها شناسایی شده اند و کددار هستند و از طریق این سازمان ها به بانک کشاورزی معرفی خواهند شد تا "دامدار کارت" را تهیه کنند.

ساداتی نژاد با بیان این که برخی اقدامات وزارت جهاد کشاورزی کوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت است، گفت: ارائه تسهیلات در این فصل سال از اقدامات کوتاه مدت ما محسوب می شود که با واگذاری امانی علوفه توسط شرکت پشتیبانی امور دام به دامداران و عشایر این کار انجام شد و اقدام دراز مدت که در ماه های آینده تاثیر آن را خواهید دید مربوط به ارزان سازی خوراک دام است تا بتوانیم با جایگزین های بومی، خوراک دام را با قیمت ارزان تر در اختیار دامداران قرار دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید