Iranian Agriculture News Agency

ثبت رکورد در واردات کالاهای اساسی

مدیر کل هماهنگی بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال 294 کشتی حامل کالاهای اساسی وارداتی در بندرهای ایران پهلوگیری کرده‌اند که این حجم از عملیات بازرگانی خارجی کالاهای اساسی بی‌سابقه بوده است.

ثبت رکورد در واردات کالاهای اساسی

به گزارش ایانا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی، مسعود آزادگان، مدیر کل هماهنگی بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 6 میلیون و 200 هزار تن کالای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وارد کشور شده که پیش بینی می‌شود میزان واردات تا پایان سال به  10 میلیون تن برسد.
آزادگان اظهار کرد: این میزان خرید و واردات توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته  بی‌سابقه بوده است.
وی به شرایط کنونی کشور و جنگ اقتصادی اشاره کرد و افزود: باوجود شرایط سخت، شرکت بازرگانی دولتی ایران با تلاش تمامی پرسنل به خوبی از عهده وظایف خود برآمده است.
او به تشریح میزان واردات کالاهای اساسی پرداخت و گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 252 هزار تن برنج ، 1 میلیون و 10 هزار تن روغن خام، 684 هزار تن شکر خام و 4 میلیون و 220 هزار تن گندم در بندرهای  کشور تخلیه در انبارها ذخیره و به سایر نقاط کشور ارسال شده است.
آزادگان در خصوص عملکرد بندرهای کشور  گفت: بندر امام 42  درصد، بندر شهید رجایی 32 درصد و بندر چابهار 14 درصد و بنادر امیرآباد و نوشهر هرکدام 6 درصد و بوشهر هم 1 درصد از حجم واردات کالاهای اساسی را عهده دار بوده اند.
این مقام مسئول تعداد کشتی‌های تخلیه شده در بندرهای کشور را 294 فروند کشتی اعلام کرد و گفت: در بندر های مازندران وگیلان هرکدام 91 فروند کشتی ، در بندر امام 49 فروند و در بنادر شهید رجایی ، چابهار و بوشهر به ترتیب 43، 16 و 4 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تخلیه شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید