Iranian Agriculture News Agency

پرداخت تسهیلات جدید بخش کشاورزی در خراسان جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه به‌ زودی به استان ابلاغ می‌شود و از محل صندوق توسعه ملی نیز درصدد جذب مبالغ خوبی برای خراسان جنوبی هستیم.

پرداخت تسهیلات جدید  بخش کشاورزی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، محمدحسین اکبری معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طرح‌های بخش کشاورزی در حال تصویب است تا با ابلاغ تسهیلات، منابع در اختیار این طرح‌ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: تاکنون ۹۶ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده و ما تا ۱۸۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ۳۰ میلیارد تومان در سطح استان و برای ۱۵۰ میلیارد تومان از شهرستان‌ها خواسته‌ایم پروژه‌های اولویت‌دار را ارائه دهند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: از محل سفر استانی رییس جمهور هم ۶۰۰ طرح به عنوان طرح‌های بالای ۵۰ درصد فیزیکی و طرح‌هایی که نیاز به سرمایه در گردش دارند حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد که اگر تصویب نهایی شود عدد قابل توجهی بوده و کمک خیلی خوبی به بخش کشاورزی استان است.

وی گفت: همچنین از محل سرمایه آب و کشاورزی صندوق توسعه ملی برای کل کشور هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۴۰۰ میلیارد تومان متعلق به ۹ استان کم‌برخوردار کشور از جمله خراسان جنوبی است.

اکبری افزود: در این زمینه طرح‌ها در حال آماده شدن است و با بانک کشاورزی هماهنگ شده تا طرح‌هایی که مشکل نداشته و می‌توانند وثیقه ارائه دهند در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم بخش خوبی از منابع را جذب کنیم.

وی بیان کرد: از محل سرمایه صنایع تبدیلی نیز ۳۰۰ میلیارد تومان برای ۹ استان ابلاغ شده که هماهنگ کرده‌ایم تا اواسط هفته آینده طرح‌هایی که بتوانند زودتر وثایق را تامین کنند در ردیف پرداخت قرار گیرد و بخش خوبی از تسهیلات که شناور است را جذب کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی پرداخت تسهیلات به متقاضیان گلخانه‌ها را از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: از محل تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸، پرداخت تسهیلات به ۳۰ واحد گلخانه چند روز قبل به تصویب رسید.

وی افزود: در سند سازگاری با کم‌آبی نیز اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با گلخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

اکبری گفت: در گلخانه‌ها بهره‌وری بسیار بالایی داریم و به ازای هر هکتار گلخانه می‌توان ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن محصول تولید کرد در صورتی که یک چاه کشاورزی نمی‌تواند این میزان محصول را تولید کند.

وی اظهار داشت: اگر تسهیلات به‌موقع در اختیار استان قرار گیرد از متقاضیان هم انتظار داریم با تکمیل سریع وثایق در بانک نسبت به جذب تسهیلات بیشتر در استان اقدام شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۴ عنوان زیرمجموعه بخش کشاورزی استان تخصیص یافته است.

وی گفت: تاکنون چهار هزار و ۵۶۱ طرح تسهیلاتی به بانک‌های عامل استان معرفی شده که هزار و ۳۹۴ طرح به مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

اکبری بیان کرد: از مجموع تسهیلاتی پرداختی، پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه توسعه مکانیزاسیون و ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینه کشاورز کارت پرداخت شده که اولین بار امسال صادر شده و دامدار کارت هم به‌زودی صادر می‌شود.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون در حوزه سرمایه آب و کشاورزی ۱۸ میلیارد تومان و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید